دهه کرامت یادواره ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است
دهه کرامت يادواره اي از بزرگي خاندان اهل بيت(ع) و تجلي کمالات انساني است

دهه کرامت یادواره ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است

دهه کرامت يادواره اي از بزرگي خاندان اهل بيت(ع) و تجلي کمالات انساني است
شناسه خبر : 12061 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۳
دیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:
دهه کرامت یادواره ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است
مروارید با بیان اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت ‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند، گفت: دهه کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی است.

«جعفر مروارید» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، با بیان اینکه کرامت قبل از هر چیزی دینداری و دوری از گناه و بخل داشتن نفس اماره و کوچک شمردن دنیا را شامل می شود که اهل بیت عصمت و طهارت هر کدام شان به خصوص حضرت امام رضا(ع) جامع این صفات بودند، گفت:یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که مردم نسبت به ایام ولادت‌ها و شهادت‌های حضرات معصومین(ع) توجه و دقت ویژه‌ای دارند که یکی از این موقعیت‌های زمانی بسیار پر خیر و برکت، ایام دهه کرامت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که امامان ما به خصوص حضرت امام رضا(ع) کرامات بسیاری دارند و این کرامات به عنوان اعجاز شناخته می شوند، افزود: دهه پر خیر و برکت کرامت در حقیقت یادواره‌ای از بزرگی خاندان اهل بیت(ع) و تجلی کمالات انسانی در وجود خواهر و برادری از نسل پیامبر است که همچنان در صفحات تاریخ می درخشد.

وی ادامه داد: نامگذاری دهه اول ماه ذی‌العقده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه و امام رضا (ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رافت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف ‌ناپذیری را به همراه دارد.

مروارید اظهارکرد: تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی، در شادی اهل بیت شاد باشید، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدی محور جامعه مهدوی، امامزادگاه الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، حضرت شاه چراغ (ع) اسوه عدالت و امین ولایت، تشکلهای مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) امام رافت و مهربانی نام روزهای دهه کرامت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: همه بنی آدم بر اساس کلام خدا از کرامت ذاتی برخوردار هستند و باید این داشته را به فعلیت برسانیم و همگان می دانیم الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت (ع) هستند، اینها چهره هایی هستند که راه نیل به کرامت بالفعل را به ما می آموزند و مسیر هدایت را با گفتار و اعمال برای ما منور کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فرهنگ دینی ما بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم هرچه بیشتر از این دهه که پیش رو داریم بهترین استفاده را کنیم، افزود: اتحاد، انسجام، تبادل افکار و همکاری بهترین راه برای برگزاری جشن های دهه کرامت است.