ایستگاه سلامت در روستای جابوز توسط کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره)
ايستگاه سلامت در روستاي جابوز توسط کانون فرهنگي هنري امام خميني (ره)

ایستگاه سلامت در روستای جابوز توسط کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره)

کانون امام خميني(ره) جابوز اقدام به برپايي ايستگاه سلامت کرده است.
شناسه خبر : 12062 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

«جواد توسلی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که امروز به مسئله اول جهان و کشور ما تبدیل شده، نیز نیازمند عزم و اراده ملی است که کانون اصلی و محور شکل گیری این حرکت عظیم اجتماعی و همراه کردن مردم با مدافعان سلامت، مساجد هستند و بچه های مسجد با درک صحیح از شرایط کنونی کشور و نیاز مبرم جامعه به اقدامات موثر برای کاهش فشار روانی حاکم بر کشور وارد صحنه شده اند و با عزم جدی برای شکست کرونا تلاش می کنند.


مدیر کانون امام خمینی(ره) روستای جابوز خلیل آباد با اشاره به لزوم همدلی و تقویت روحیه جهادی و همبستگی ملی برای عبور از این بحران، افزود: حضور خودجوش، جهادی و پا به کار بچه های مسجد در تمامی عرصه های انقلاب، همواره نقش اساسی و کلیدی در عبور از مشکلات داشته و امروز جوانان مساجد با حس مسئولیت و حضور فعال در صحنه خدمتگزاری به یاری مدافعان سلامت و حمایت از آسیب دیدگان این بحران در استان شتافته اند.


وی ادامه داد:در اولین روزهای شیوع این بیماری بچه های مسجد به عنوان اولین یاریگران مدافعان سلامت وارد میدان شده و اقدام به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی حاوی مایع دستشویی، دستکش، ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده بین محله های پیرامونی مساجد، شهرک ها و نقاط محروم استان پرداختند.


 توسلی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه و بسیار مهم در مقابله با بیماری کرونا این است که تمامی اقدامات کانون های مساجد به صورت خودجوش و مردمی صورت گرفته که نشان از نقش کلیدی مساجد به عنوان اثرگذارترین کانون های اجتماعی دارد.


مدیر کانون امام خمینی(ره) روستای جابوز خلیل آباد اقدامات کانون های مساجد را نمونه ای درخشان از روحیه انقلابی، ایثار و از خود گذشتگی دانست و گفت: برخی از اعضای کانون ها از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به صورت داوطلبانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور یافته و به نگهداری از بیماران و یاری کادر درمان شتافتند که یادآور روزهای دوران دفاع مقدس است.

 


وی توضیح داد: اقدامات بچه های مسجدی و انقلابی کاملا خیرخواهانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی در راستای کمک‌رسانی به کادر بهداشت و درمان و همچنین همشهریان و هم استانی‌ها انجام شده است، همکاری و مشارکت سازنده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج در کنار دیگر ارکان مسجد امروز انکار ناپذیر است.


توسلی با اشاره به اینکه امروز جوانان مساجد با حس مسئولیت و حضور فعال در صحنه خدمتگزاری به یاری مدافعان سلامت و حمایت از آسیب دیدگان این بحران در استان شتافته اند، گفت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا،  کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) روستای جابوز خلیل آباد اقدام به برپایی ایستگاه سلامت کرده است.