سومین جشنواره استانی «نردبان آسمان» برگزار می‌شود
سومين جشنواره استاني «نردبان آسمان» برگزار مي‌شود

سومین جشنواره استانی «نردبان آسمان» برگزار می‌شود

سومين جشنواره استاني قصه‌خواني و قصه‌گويي داستان‌هاي قرآن کريم با عنوان قصه‌هاي قرآن «نردبان آسمان» به همت کانون‌هاي (فهما) خراسان رضوي برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 12063 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فها) از خراسان رضوی: سومین جشنواره استانی قصه‌خوانی  و قصه‌گویی داستانهای قرآن کریم با عنوان قصه های قرآن نردبان آسمان برگزار می‌شود.


اگر درست بنگریم، قصه همواره حضوری پیدا و پنهان در زندگی روزمر ما داشته و دارد و تاریخ فرهنگ و تمدن بشری بدون یادکردی ازین مقوله  قصه  ناتمام و نابسامان به نظر می رسد. 

 

شاید از همین روست که ادیان الهی و کتب آسمانی غالباً پیام خویش را در مایهای از حکایت بیان داشته و بر تأمل و عبرت آموزی از سرگذشت پیشینیان تأکید ورزیدهاند.


قرآن کریم در آوردن شاهد مثالهای تربیتی، نکات اخلاقی، مباحث سلامت و بهداشت، مسائل روانشناسی و ... با رویکرد قصهگویی و قصه خوانی به عنوان یک مرجع و منبع قوی میتواند زمینه یک اتفاق مبارک و البته اعتقادی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان باشداز این رو جشنواره قصه های قرآن نردبان آسمان با اهدافی همچون توجه به کتاب قرآن به عنوان دستورالعمل زندگانی- تعمیق باورهای اعتقادی و دینی کودکان و نوجوانان،  ترویج سبک زندگی اسلامی و....  برگزار می شود.

 

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، این جشنواره ویژه سنین 7 تا ۱6 سال است و علاقمندان می توانند با ارسال فایل صوتی  قصه خوانی  ویا قصه گویی خد از داستان‌های قرآنی   در این جشنواره شرکت کنند.


آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه  جشنواره 31خرداد  ماه سال 99 می باشد و از ۱۴ اثر برگزیده با اهداء جوایز ارزنده ای تقدیر خواهد شد.