تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تحول در عرصه فکر و عمل است/ دفاع مقدس الگویی موفق برای امروز ما محسوب می‌شود
تحقق گام دوم انقلاب اسلامي نيازمند تحول در عرصه فکر و عمل است/ دفاع مقدس الگويي موفق براي امروز ما محسوب مي‌شود

تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تحول در عرصه فکر و عمل است/ دفاع مقدس الگویی موفق برای امروز ما محسوب می‌شود

سعادتي در آيين رونمايي از صفحه استان خراسان رضوي در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما)، با بيان اينکه تحقق گام دوم انقلاب اسلامي نيازمند تحول در عرصه‌هاي فکري و عملي است، گفت: امروز الگوي موفق ما در اين عرصه دفاع مقدس است.
شناسه خبر : 12126 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان خراسان رضوي، «سعيد سعادتي» امروز(۲۹ خرداد) در آئين رونمايي از صفحه استاني فهما با بيان اينکه دهه کرامت را در پيش داريم لذا همه دارند محيا مي شود براي جريان سازي فرهنگ رضوي، گفت: در برخي موارد قدردان نعمتي هايي که داريم نيستيم، از ميلياردها انسان خدا افرادي را انتخاب مي کند و افتخار خادمي‌ مساجد را به آنها عطا مي دهد، حتي بايد اين نکته را مورد توجه قرار داد که عده اي انتخاب شدند تا در دايره اسلام باشند و باز هم از اين تعداد عده اي انتخاب شدند تا محبين اهل بيت(ع) باشند و اين بالاترين افتخاري است که خداوند عطا فرموده است.

 

معاون فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد کشور با اشاره به اينکه هر قدم فعاليت در عرصه مساجد 10 برابر محسوب مي شود چرا که در ميدان باريتعالي وارد مي شويد آن هم به عنوان علمدار اين حوزه، افزود:اگر کانون ها پيشيران نباشد علم به دست نااهلان و دشمنان مي افتد، ماجراي دفاع نرم ما امروز همان جنگ خرمشهر هست لذا خرمشهرهاي فرهنگي و اجتماعي را اهالي مسجد بايد فتح کنند.

 

وي با تاکيد بر اينکه اگر قرار باشد اسلحه و پرچم را زمين بگذاريم چه کسي مي خواهد عمل کند، اگر برخي از ما به خاطر سستي اراده يا نداشتن اطلاع کم بياوريم و خسته شويم، شکست مي خوريم، ادامه داد:الگوي دفاع مقدس مي‌ گويد اگر همه دنيا هم مقابل ما به ايستد ما مقاومت مي کنيم.

 

سعادتي با بيان اينکه امام صادق(ع) مي فرمايند پرچم امام زمان(عج) به دست کساني است که هر کدام از آنها در مقابل دشمنان يک به چهل است، اظهاردکرد:جنگ امروز خانه به خانه است و مديران کانون ها بايد علمداران حوزه فرهنگ و هنر در محله خودشان باشند، ما بايد به تاسي از امام(ره) محله خودمان را دچار تحول کنيم و تا زماني که از خودمان تحول را شروع نکنيم، محله را هم نمي توان دچار تحول کنيم.

 

معاون فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد کشور با اشاره به اينکه تفکر و نوع نگرش ما نسبت به انقلاب بايد تحول پيدا کند و بايد فکر کنيم که ما براي انقلاب چه کرده ايم، گفت:تحول مهدوي و اخلاقي در دنياي امروز بايد شکل بگيرد چرا که دنياي امروز تشنه مهدويت است و اين تشنگي در اوضاع کرونا هم شدت گرفته است.

 

وي با بيان اينکه در سبک زندگي ما بايد تحول ايجاد شود، نمي توان ادعاي اسلام داشته باشيم و بويي از آن نبرده باشيم، افزود:ما در تمدن نوين اسلامي دنبال فرد و يا جمع نيست بلکه دنبال نظام فکري و معنوي هستيم تا بتوانيم جريان ساز باشيم.

 

سعادتي با تاکيد بر اينه رهبر معظم انقلاب فرمودند «حرکت ما به سمت قله است» لذا کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد طلايه دار تحول باشند، افزود: در این مسیر داشتن نقشه راه و محتوا، زيرساخت و بسترسازي و داشتن کادر مومن نيازهاي اين کار است که کادر مومن هم همين اعضاي کانون ها هستند.

 

معاون فرهنگي هنري ستاد کانون هاي مساجد کشور با تاکيد بر اينکه حدود ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر عضو شبکه فهما هستند که همه مي‌توانند از اين ظرفيت بالا استفاده کنند، اظهارکرد:در سال اول فهما ضعف هايي داشتيم اما امسال التزام بخشي به فعاليت ها و کيفي سازي را در دستور کار قرار داديم.

 

وي با اشاره به اينکه سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوري را داريم که در ذيل آنها ۱۲ رواق تعريف شده، ادامه داد:ذيل شبستان فرهنگ ۵ رواق کتاب، همدلي، نور، دانش و رسانه است‌، در شبستان هنر ۵ رواق سرود، فيلم، نمايش، قلم و ترنج(هنرهاي تجسمي) تعيين شده و در شبستان نوآوري هم ۲ مقوله کارآفريني و ايده هاي جديد داريم.