مقابله با کرونا و تولید مواد ضدعفونی کننده به همت کانون فرهنگی هنری «شمیم ولایت» مشهد
مقابله با کرونا و توليد مواد ضدعفوني کننده به همت کانون فرهنگي هنري «شميم ولايت» مشهد

مقابله با کرونا و تولید مواد ضدعفونی کننده به همت کانون فرهنگی هنری «شمیم ولایت» مشهد

کانون فرهنگي هنري « شميم ولايت» مشهد به منظور مقابله با کرونا مواد ضدعفوني کننده توليد کرد.
شناسه خبر : 13749 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۸

«محمد زارع ثانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای ( فهما ) خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و و در راستای خدمت رسانی ارکان مسجد به خصوص کانون های مساجد به مردم، گروه جهادی شهید سلیمانی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مشهد اقدام به تهیه و توزیع مواد ضود عفونی کننده دست و سطوح کرده است.

 

مدیر کانون شمیم ولایت مشهد گفت: ویروس کرونا یک مهمان ناخوانده در بین تمامی کشورها است و هر کشوری هم با توجه به ظرفیت های خود اقدام به مبارزه با این ویروس می کند که طبق مستندات اکثر کشورها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و برای مقابله با کرونا با مشکل مواجه شدند.

 

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما علی رغم تمامی تحریم ها و محدودیت هایی که وجود دارد با توکل بر خدا و مساعدت مردم به خصوص اهالی مساجد و کانون های مساجد تا کنون توانستیم این بحران را به نحو مطلوب مدیریت کنیم و با یک همت جهادی به کمک مدافعان سلامت شتافتیم.

 

زارع ثانی ادامه داد: به دنبال شیوع و گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف، فعالیت های جهادی گسترده ای برای ضد عفونی کردن معابر و اماکن پرتردد، تولید ماسک و سایر لوازم ضدعفونی کننده به انجام رسید، در این میان اصحاب مساجد و اعضای کانون های فرهنگی هنری هم نقش ارزنده و به سزایی ایفا کرده اند.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه این برهه از زمان برای تمامی مردم آزمون عمل است تا نشان دهند که دامنه فعالیت هایشان فراتر از فضای کانون فرهنگی هنری مساجد است، گفت: نیروی تربیت شده مسجدی در زمانه بروز سیل به یاری سیل زدگان می شتابد و در زمانی که یک بیماری ویروسی منحوس تمامی بشریت را تهدید می کند بار دیگر به صحنه می آید و نقش خویش را در عرصه خدمت رسانی و تلاش به بهترین نحو انجام می دهد.

 

مدیر کانون شمیم ولایت مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و و در راستای خدمت رسانی ارکان مسجد به خصوص کانون های مساجد به مردم، گروه جهادی شهید سلیمانی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مشهد اقدام به تهیه و توزیع مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح کرده است.

 

وی اظهارکرد: ورود آگاهانه، جهادی و خودجوش اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کنار دیگر ارگان ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای آموزش و اطلاع‌رسانی و باز نشر اخبار و اطلاعات از منابع موثق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حد زیادی می تواند در کاهش هیجانات، هراس و نگرانی مردم از شیوع این بیماری کمک ‌کند.