بیش از ۹۱ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد خراسان رضوی هستند
بيش از ۹۱ هزار نفر عضو کانون‌هاي مساجد خراسان رضوي هستند

بیش از ۹۱ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد خراسان رضوی هستند

ابدالي تکلو با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از فعاليت هاي ستاد فهما در استان خراسان رضوي گفت: بيش از 91 هزار نفر در کانون هاي مساجد اين استان عضويت دارند.
شناسه خبر : 17845 تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۲

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای ( فهما) در خراسان رضوی: با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برکتی برای بنیان نهادن نهادهای فرهنگی و دینی در گستره سراسر کشور بود و امروز شاهد فعالیت نوجوانان و جوانان در این مراکز هستیم، گفت: فعالیت های کانون های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است و توجه ویژه به مسائل تربیتی یکی از برکات مهم این مرکز فرهنگی در مساجد خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: گسترش برنامه های تربیتی بین نوجوانان و جوانان باعث افزایش هم افزایی اجتماعی بین آنها می شود و این راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی در بین آنها نهادینه می شود و کانون های مساجد محل مطمئنی برای انجام برنامه های تربیتی است.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، اظهارکرد: مسجد بستر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است، مسجد محل اصلی فعالیت فرهنگی و هنری است که تعامل روحانی و هیئت امناء و حتی خادم مسجد با مدیر و اعضای کانون فرهنگی و هنری مایه رونق فعالیت های مسجد می شود.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و ادامه داد: کانون های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، گروهی و سازمان یافته هستند، گفت: ۱۸۱۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان رضوی وجود دارد که ۱۰۶۵ کانون روستایی و ۷۵۴ کانون هم شهری است و ۹۱ هزار و ۲۸۹ نفر در این کانون ها فعالیت می کنند.

 

ابدالی تکلو با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش های اسلامی در افراد جامعه می شود، افزود: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون های مساجد است.