آغاز پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد»
آغاز پويش مردمي قرائت قرآن با محوريت سوره «محمد»
به همت مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای قوژد - کاشمر؛

آغاز پویش مردمی قرائت قرآن با محوریت سوره «محمد»

مهدي نخعي گفت: پويش مردمي قرائت قرآن با محوريت سوره «محمد» در مسجد امام حسن مجتبي (ع) روستاي قوژد کاشمر راه اندازي شده است.
شناسه خبر : 18146 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

«مهدي نخعي» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) مشهد  با تبريک فرا رسيدن هفته وحدت و سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بر همه ما لازم است تا از زندگي و سيره و روش پيامبر گرامي اسلام(ص) به ويژه اخلاق ايشان درس بگيريم.

 

مسئول کانون فرهنگي هنري کريم اهل البيت (ع) مسجد امام حسن مجتبي (ع) قوژد کاشمر  با اشاره به اقدام نشريه فرانسوي در انتشار کاريکاتور از حضرت رسول(ص) گفت: اين قبيل اقدامات موهن که تا پيش از اين نيز چندين نوبت ديگر اتفاق افتاده بود، به منظور اختلاف‎افکني و ايجاد تنش در جامعه اسلامي است.


وي با بيان اينکه مسجد از صدر اسلام کانون نشر فرهنگ ديني، اجتماعي، سياسي، اقتصادي بوده است، گفت: اين نقش حتي امروز با وجود همه پيشرفت‌هايي که اتفاق افتاده در مورد مساجد وجود دارد.


مهدي نخعي تصريح کرد: با عنايت به کارکردهاي متنوع خانه‌هاي امن الهي، کانون‌ فرهنگي هنري مسجد امام حسن مجتبي (ع) واقع در قوژد کاشمر ميلان محله نو نيز در راستاي عمل به رسالت خود و تحقق پيوند مستحکم ميان نسل جوان با مسجد، برنامه‌هاي متعددي را در مناسبت‌هاي مختلف طراحي و اجرا مي‌کند.

 

مسئول کانون فرهنگي هنري کريم اهل البيت (ع) مسجد امام حسن مجتبي (ع) قوژد با اشاره به برنامه‌هاي اين کانون در هفته وحدت بيان کرد: با توجه به اينکه اساس شکل‌گيري اين هفته بر مدار وجود مبارک حضرت رسول است، پويش مردمي قرائت قرآن با محوريت سوره «محمد» راه اندازي شده است.


وي با اشاره به اينکه همزمان با سالروز ميلاد نبي مکرم اسلام(ص) و زيارت حضرت رسول(ص) در مسجد امام حسن مجتبي (ع) قرائت مي‌شود اظهار کرد: قرائت زيارت پيامبر در واقع فرصتي است تا در کنار خواندن زيارت، در سيره و زندگي حضرت محمد(ص) هم تفکر و انديشه اي داشته باشيم.


نخعي با اشاره به اينکه به مناسبت هفته وحدت در صدديم 100بسته غذاي گرم بين اقشار نيازمند محله نو روستاي قوژد توزيع کنيم خاطرنشان کرد: اين بسته‌ها با همکاري پايگاه بسيج امام علي (ع) ، خيرين محله و هيات امناي مسجد امام حسن مجتبي (ع) اجرا مي‌شود.