مروری بر فعالیت کانون‌های فهما استان خراسان رضوی در ترویج فرهنگ مطالعه/ 222 باب کتابخانه در سطح کانون‌های مساجد استان
مروري بر فعاليت کانون‌هاي فهما استان خراسان رضوي در ترويج فرهنگ مطالعه/ 222 باب کتابخانه در سطح کانون‌هاي مساجد استان

مروری بر فعالیت کانون‌های فهما استان خراسان رضوی در ترویج فرهنگ مطالعه/ 222 باب کتابخانه در سطح کانون‌های مساجد استان

همزمان با آغاز هفته کتاب کانون‌هاي فهما در استان خراسان رضوي نيز بيش از پيش در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه فعاليت دارند؛ در اين استان 222 باب کتابخانه در سطح مساجد وجود دارد که ظرفيت قابل توجهي است.
شناسه خبر : 19764 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه رویکرد کتابخانه های کانون های مساجد توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، گفت: کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد محلی برای رشد فکری و معنوی نوجوانان، جوانان و اعضای کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۲۲ باب کتابخانه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان وجود دارد، اظهار داشت:کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به یکی از پر رونق ترین کانون های فرهنگ ترویج مطالعه تبدیل شوند.

 

وی ادامه داد:ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی یکی از موفق ترین استان ها در حوزه فعالیت های کتابخوانی است به طوریکه در کانون های سطح استان ۲۵۵ هزار نفر عضو و بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار جلد کتاب وجود دارد.

 

ابدالی تکلو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اهمیت کتاب و تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیان کرد:جامعه ای پویا و موفق است که در آن فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هرگونه تلاش و صرف هزینه در حوزه کتابخوانی یک سرمایه گذاری است، گفت: در دین اسلام هم پیامبر(صلی الله علیه و آله) رسالتش را با خواندن آغاز می کند و خدواند معجزه آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار می دهد و اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی در زمین می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در جهت حمایت از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد همه ساله تجهیزات و کتاب های متعددی به آنها اختصاص داده می شود، ادامه داد:با ظهور و بروز تکنولوژی و شبکه های مختلف اجتماعی متاسفانه شاهد کاهش سطح مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه هستیم اما کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت مقابله با این آسیب تلاش های مستمری را انجام می دهد.