کتابخانه‌های کانون‌های مساجد باید تبدیل به مراکز ترویج فرهنگ مطالعه شوند
کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد بايد تبديل به مراکز ترويج فرهنگ مطالعه شوند

کتابخانه‌های کانون‌های مساجد باید تبدیل به مراکز ترویج فرهنگ مطالعه شوند

ابدالي تکلو با اشاره به برنامه‌هاي ستاد فهماي استان خراسان رضوي به مناسبت هفته کتاب گفت: کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد بايد تبديل به مراکز ترويج فرهنگ مطالعه شوند.
شناسه خبر : 19803 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۶

«محمد ابدالی تکلو» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با ظهور و بروز تکنولوژی و شبکه های مختلف اجتماعی متاسفانه شاهد کاهش سطح مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه هستیم اما کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت مقابله با این آسیب تلاش های مستمری را انجام می دهد چرا که کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد محلی برای رشد فکری و معنوی نوجوانان و جوانان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هرگونه تلاش و صرف هزینه در حوزه کتابخوانی یک سرمایه گذاری است، افزود: کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به یکی از پر رونق ترین کانون های فرهنگ ترویج مطالعه تبدیل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی طرح شنبه های کتاب در کانون های فرهنگی هنری فعال استان به خصوص کانون های دارای کتابخانه، به صورت مستمر تا پایان سال جاری برگزار می شود، ادامه داد:انتشار پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب در فضای مجازی در سطح کانون ها و کتابخانه ها در قالب پویش «# شنبه_های-کتاب-مساجد» هم برگزار می شود.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه انتشار فایل های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین استانی، شخصیت ها و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی در قالب پویش «# شنبه_های-کتاب-مساجد» انجام می شود، گفت:معرفی کتب مفید در کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی وکانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف از برنامه های هفته کتاب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی گفت:تکریم فعالان حوزه کتاب (کتابداران، اعضای کتابخانه )در قالب طرح سه شنبه های تکریم تا پایان هفته کتاب توسط امام جماعت یا مدیر کانون، اطلاع رسانی به اعضای کانون و کتابخانه پیرامون شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و ثبت اطلاعات کتابدار در سامانه و شرکت کتابدار در دوره های آموزشی سامانه از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

 

وی افزود:مستندسازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی شامل عکس و فیلم، مشارکت اعضای کانون ها گسترده در مسابقات کتابخوانی موجود در سامانه از جمله( زنی که پیامبر بود، جاذبه حسینی و امام حسین (ع)) و بارگذاری بهترین خلاصه و یادداشت های اعضای کانون های مساجد از کتاب های جذاب و خواندنی خود را در سامانه بچه های مسجد هم بخش دیگر برنامه های ویژه هفته کتاب در سطح کانون های مساجد استان است.