کانون‌های مساجد نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ دینی دارند
کانون‌هاي مساجد نقش بي‌بديلي در توسعه فرهنگ ديني دارند

کانون‌های مساجد نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ دینی دارند

ابدالي تکلو با اشاره به نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در جامعه گفت: اين مجموعه ديني منجر به پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي در سطح اقشار مختلف به ويژه نسل جوان مي شود.
شناسه خبر : 27370 تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۵۹

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی سرمایه‌های اجتماعی محله است که می‌تواند با بیمه کردن جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن ایستادگی کنند، افزود: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای ما در بحث فرهنگی سپردن این فعالیت‌ها به خود مردم است و کانون فرهنگی و هنری با همین هدف تشکیل شده و هر روزه شاهد موفقیت‌ های آن هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسب فرهنگی و هنری برای رشد شاخصه های فرهنگی هستند، بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد فرصتی برای تمرین مسئولیت بین نوجوانان است زیرا کار تشکیلاتی و سازمانی به رشد فرهنگی، اجتماعی افراد کمک می کند، اظهارکرد: مسئولیت دهی و اعتماد به اعضای کانون های مساجددر نظامند شدن فعالیت های کانون ها و تقویت هویت فردی جوان و نوجوان موثر است.

 

ابدالی تکلو بر استفاده از ابزارهای فرهنگی و تکنولوژی های روز در کانون های مساجد تاکید و ادامه داد: فضای مجازی یکی از ظرفیت روز جامعه است که کانون های مساجد از این فرصت در انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی استفاده کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولان باید بیش از پیش از کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر این مرز و بوم حمایت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون ها است، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می توانند به خوبی در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی ایستادگی کنند و با برنامه ریزی های پسندیده و پشتکار نقشه های شوم بدخواهان را نقش بر آب کنند.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش های اسلامی در افراد جامعه می شود، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تقویت مؤلفه‌ های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.