نشست هم اندیشی مدیران شبکه رابطین رویداد ملی فهما خراسان رضوی برگزار شد
نشست هم انديشي مديران شبکه رابطين رويداد ملي فهما خراسان رضوي برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران شبکه رابطین رویداد ملی فهما خراسان رضوی برگزار شد

معاون ساماندهي و شبکه سازي ستاد کانون هاي مساجد کشور:هنر بچه هاي مسجدي تبديل تهديدها به فرصت است
شناسه خبر : 28550 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۸

 

طاهریان گفت: با نگاهی که در کانون های مساجد حاکم بوده اگر چه ویروس کرونا شیوع پیدا کرد اما از حجم فعالیت های مسجدی در همه حوزه ها نه تنها کم نشد بلکه در جاهایی شاهد افزایش فعالیت ها نیز بودیم چرا که هنر بچه های مسجدی تبدیل تهدیدها به فرصت است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما ) خراسان رضوی،«مرتضی طاهریان» امروز پنج شنبه (10 تیر) در همایش رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی گفت: مجموعه شبکه رابطین وقتی گرد هم می آیند ما احساس می کنیم تمام کانون های استان اینجا حضور دارند چون هر کدام از شما در یک شبکه ای تعریف شده اید که این شبکه شامل 20، 15  کانون کمتر و بیشتر با توجه به موقعیت جغرافیایی که قرار دارید، می باشد. بنابراین پیامی که امروز منتقل می شود با واسطه شما به تمام کانون ها منتقل خواهد شد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور بیان کرد: با نگاهی که در کانون های مساجد حاکم بوده است اگر چه ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و اتفاقات مختلف رخ داد اما از حجم فعالیت های مسجدی در همه حوزه ها نه تنها کم نشد بلکه در جاهایی شاهد افزایش فعالیت ها نیز بودیم.

 

وی با بیان اینکه هنر بچه مسجدی این است که هر تهدبدی را به فرصت تبدیل می کند، اظهار داشت: یعنی نه تنها کرونا بلکه بزرگتر از کرونا نمی تواند در مقابل عزم راسخ بچه های مسجدی قد علم کند، از زمان شیوع کرونا فقط از طریق یک کانون ما در قم و از طرف خیرینی که با این مجموعه ارتباط داشتند بیش از 30 میلیارد تومان توسط خیرین از طریق این کانون به نیازمندان کمک شده است.

 

طاهریان با اشاره به کمک های بی شمار مساجد در زمان کرونا به نیازمندان؛ تصریح کرد: اینکه بچه مسجدی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرده است با عمل نشان داده شده است در زمان جنگ، زلزله، سیل و ... بچه مسجدی ها همیشه در خط مقدم بوده اند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور ادامه داد:اما این را به یاد داشته باشیم علت اینکه بچه های مسجدی موفق می شوند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنند علاوه بر بحث های اعتقادی و  همت ذاتی که بجه های مسجدی دارند باید بپذیریم که این حاصل یک کار شبکه ای است، قدیمی ها یکدیگر را به مسجد محله می شناختند لذا ذات کار بچه های مسجدی کار شبکه ای است.

 

وی بیان کرد: نوع هیئت داری و مسجدداری حکایت از کار دقیق و با نظم بچه های مسجد دارد، از این رو شبکه رابطین ظرفیتی است که الان آمده است و اگر ستاد دوسال دیگر از یاد برد شما رابطین کاری انجام دهید این شبکه را حفظ کنید.

کلمات کلیدی: فهما