ایجاد شبکه رابطین فهما یک اقدام ارزشمند است
ايجاد شبکه رابطين فهما يک اقدام ارزشمند است

ایجاد شبکه رابطین فهما یک اقدام ارزشمند است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي: کانون هاي مساجد جزء رويش هاي فرهنگي انقلاب اسلامي هستند
شناسه خبر : 28551 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

 

امینی گفت: هر کدام از کانون فرهنگی و هنری مساجد یک پایگاه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که می توانند با توجه به نیازهای روز جامعه در فضای حقیقی و مجازی برای اهداف انقلاب برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، «یوسف امینی» امروز پنج شنبه (10 تیر) در جلسه ای که با حضور رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: فعالیت در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای نشان دادن اهمیت موضوع و برجستگی آن از دو جهت باید به آن نگاه کرد اولا از نظر شکل و یا ساختار  است، اینکه یک شبکه وسیع و گسترده در سطح کشور، استانها ، شهرستان ها، شهر و روستا را به نوعی پوشش می دهد، این خود یک ارزش است لذا باید ساختار ایجاد شود، پیوند برقرار شود و ارتباط هدفمند وجود داشته باشد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص فعالیت هایی که رابطین انجام می دهند؛ گفت: ما ترکیب های این چنین را داشتیم خود ساختار هیئت این گونه است و یا شبکه مساجد در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه مبارزه فرهنگ و محل برنامه ریزی بود و بسیاری از اتفاقاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد خواستگاه آن از مساجد بود.

 

وی افزود: این موضوع به لحاظ شکلی و ساختار که 26 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور با یکدیگر پیوند و ارتباط برقرار کرده اند و شبکه ای ایجاد شده، بسیار ارزشمند است چون ما اصطلاحا کمتر کار شبکه ای و مدل ساختاری انجام می دهیم.

 

امینی ارزشمندی دیگر فعالیت کانون های مساجد را از نظر محتوا دانست و افزود: جایگاه فعالیت شما در مسجد به خودی خود از لحاظ ذاتی و ماهوی ارزش دارد، پیوندی که بین مسجد، کانون فرهنگی و هنری و روحانیت وجود دارد این خود ارزش افزوده فعالیت و ارزش مضاعفی است که به کار شما می دهد.

 

وی بیان کرد: ارزش دیگر آن این است که شما رویش انقلاب هستید، این ساختار فرهنگی و هنری مسجد را به این شکل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نداشتیم و به نوعی جزو رویش های فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون های فرهنگی  و هنری مساجد هستند، به اعتقاد بنده کانون تاسیس شده تا فرهنگ و هنری را که انقلاب اسلامی می خواهد به جامعه معرفی کند به صورت نمونه، مصداقی، عملیاتی و اجرایی در کف میدان نشان دهند که خوشبختانه تا الان این گونه بوده است اما با توجه به اقتضاعات روز و نیازهای روز که دائما در حال تغییر و تحول است کافی نیست.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون ها به دلیل عنصر جوان بودن و برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی می توانند سریع خود را با نیازهای روز تطبیق دهند و متناسب با نیازهای روز جامعه پاسخگویی داشته باشند.

 

وی در خصوص شبکه فهما بیان کرد: ضروری است در هر فعالیتی اول از همه معیار و شاخص برای ارزیابی داشته باشیم و خود را ارزیابی کنیم و نظارت را انجام دهیم این کار به هم افزایی شبکه کمک می کند تا یکدیگر را شناسایی و فعالیت های یکدیگر را بینند و الگو برداری می شود و اصطلاحا به هم افزایی کمک می کند و به نوعی ساختار هم افزایی و مشارکت جمعی را تقویت می کند، ضمن اینکه نظارت هم شکل می گیرد و ایده های جدید از دل این رویداد در بستر فضای مجازی به همان عنوان زیست بوم فضای مجازی شکل می گیرد.

 

امینی گفت: الان وقت بیشتر ما در فضای مجازی صرف می شود لذا باید برای فضای مجازی برنامه داشته باشیم و در غیر این صورت دیگران برنامه ریزی خواهند کرد . در واقع حامعه رشید و پویا به جامعه ای می گویند که نیازهای فرهنگی خود را به موقع شناسایی کند و بعد برای پاسخگویی به آن نیازها برنامه ریزی کند. چون صرف شناسایی نیازها کافی نیست، اگر ما نیازها را شناسایی نکنیم و برای آن پاسخ مناسب نداشته باشیم دیگران این کار را انجام خواهند و آن فضای خالی که در فضای حقیقی و مجازی آمده است پر خواهند کرد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: هر کدام از کانون های فرهنگی و هنری مساجد یک پایگاه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که می توانند با توجه به نیازهای روز جامعه در فضای حقیقی و مجازی برای اهداف انقلاب برنامه ریزی داشته باشند.

 

کلمات کلیدی: فهماي 1400