دومین رویداد ملی فهما در خراسان رضوی با انسجام و جدیت بیشتری پیگیری می شود
دومين رويداد ملي فهما در خراسان رضوي با انسجام و جديت بيشتري پيگيري مي شود

دومین رویداد ملی فهما در خراسان رضوی با انسجام و جدیت بیشتری پیگیری می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان رضوي:کانون هاي مساجد خراسان رضوي در فعاليت هاي فرهنگي و هنري پيشرو است
شناسه خبر : 28552 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

 

تکلو گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با اختلاف بسیار با دیگر استان های هم وزن خود در فعالیت ها، طرح ها و برنامه های خود پیشرو بوده است به گونه ای که در طرح ایران قوی ۴۸ فعالیت کانونی مطرح شد

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، «محمد ابدالی تکلو» امروز پنج شنبه (10 تیر) در جلسه ای که با حضور رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه این جلسه در واقع تحدید میثاق با همه شما رابطین کانون های مساجد است؛ گفت: همه ما در سنگرهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد رسالت و برنامه های مشترکی داریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی بیان کرد: دومین سال برنامه های مدون کانون ها را پشت سرگذاشتیم، سال اول با طرح فهما و در پایان سال 99 طرح ایران قوی و الان نیز در مرحله سوم هستیم که فعالیت ها شروع شده است.

 

وی خطاب به رابطین کانون های مساجد با بیان اینکه قطعا شما بیشتر از ما با توجه به اینکه رابط کانون هستید و با کانون های حوزه محدوده خود ارتباط دارید گلایه ها و صحبت هایی دارید؛ گفت: یک اتفاق خوبی که در این دوره افتاد این بود قبلا وقتی می خواستیم کانون را تعریف کنیم چون باید کانون یک سری برنامه های داشته باشد تا ماهیت کانون بودن را در آن مسجد داشته باشد، اما نمی توانستیم ذکر کنیم. بسیاری از کانون های ما برنامه های روزمره فعالیت آنها در برگزاری دعای کمیل و ندبه و کمک های مومنانه خلاصه می شد که کار خوبی است اما کار کانونی تعریف خاص خود را داشت.

 

تکلو افزود: در طرح ایران قوی 48 فعالیت کانونی مطرح شد و همه شما رابطین درگیر این موضوعات بودید و اگر کانونی این فعالیت ها را داشت کانون محسوب می شد اما اگر نداشت اگر چه کارهای خوبی انجام می داد و در بحث کمک مومنانه پیشرو بود اما کانون فرهنگی هنری مسجد نبود و نیست و در ارزیابی ها نمی توانستیم او را بیاوریم.

 

وی تصریح کرد:  اکنون با این طرح فعالیت کانون ها مشخص شده است و کانون ها بر اساس امتیازی که می آورند در جایگاه خود قرار می گیرند و در حال حاضر با موبایل می توانیم کانون های برتر کشور، استان و شهر را به همراه تمام فعالیت های آنان ببینیم و یک شبکه مویرگی ایجاد شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی ضمن تشکر و قدردانی از رابطین بیان کرد: کمتر مجموعه ای شاید شاهد بودیم که به این صورت پای کار باشند و ما توانستیم با اختلاف نسبت به استان هایی که هم وزن خراسان رضوی هستند؛ باشیم  و این به همت شما بود و با توجه به اینکه ما خدمت گذار امام هشتم (ع) هستیم لذا توقعی که از کانون مساجد مشهد وجود دارد با دیگر شهرهای کشور به دلیل همجواری با امام رضا (ع) متفاوت است.

کلمات کلیدی: ستاد فهما