هفته دفاع مقدس با اجرای فصل دوم از طرح سه‌شنبه‌های تکریم در شهرستان کلات آغاز شد
هفته دفاع مقدس با اجراي فصل دوم از طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم در شهرستان کلات آغاز شد

هفته دفاع مقدس با اجرای فصل دوم از طرح سه‌شنبه‌های تکریم در شهرستان کلات آغاز شد

دکتر اميني سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي : تکريم مادران شهدا در طرح سه شنبه هاي تکريم با عنوان شکوه مادري از فعاليت هاي ارزشمند و ماندگار کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 30550 تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ، در آستانه هفته دفاع مقدس طرح سه شنبه های تکریم با حضود«یوسف امینی» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولین محلی و شهرستانی در شهرستان کلات برگزار شد.

در این مراسم دکتر امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه شهداء در تعابیر حضرت امام ره و مقام معظم رهبری ، ایراز داشت : رزق دائمی در جوار الهی بزرگترین سعادتی است که نصیب شهدا شده است .

 

امینی افزود : تکریم مادران شهدا در طرح سه شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری از اقدامات ارزشمند و ماندگار کانون های فرهنگی هنری مساجد است . واین کار باید با قوت ادامه پیدا کند .

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این شهداء در زمان و موقع خودش با بصیرت و زمان شناسی به وظیفه خود عمل کردند بیان کرد : امروز نیز مادران باید فرزندانی تربیت کنند که با تاسی به این شهدا فرزند زمانه خود باشند و با تشخیص وظیفه در برهه های حساس حضور بموقع و موثر داشته باشند.

 

امینی ضمن ارج نهادن به خانواده شهید هنرمند عکاس دفاع مقدس شهید روحی اظهار داشت : نظام مقدس اسلامی به برکت خون این شهدا با وجود اینهمه دشمنی ها و هجمه ها امروز در دنیا سر افراز است.

 

در این دیدار حجت الاسلام تسلیخ امام جمعه شهرستان کلات با اشاره به اینکه آنچه امروز در نظام اسلامی از نعمت امنیت و فرصت خدمت هست مرهون فداکاری ها و رشادت های این شهدا است گفت : باید از این شهدا درس بگیریم و این فرصت خدمت در این نظام مقدس اسلامی را قدر بدانیم و با تمام توان خدمتگزار مردم عزیزمان باشیم.

 

امام جمعه کلات افزود : شهید روحی  از جمله شهدائی است که توان و هنرش را در جهت انعکاس رشادت ها و ایثار رزمندگان 8 سال دفاع مقدس قرار داد . وی گفت : آنچه امروز باید ما از این شهید درس بگیرم این است که وظیفه امروز خودمان را بشناسیم و در مسیر این وظایف با بصیرت و همت قدم برداریم .

 

گفتنی است شهید رحمان روحی از شهدای هنرمند استان خراسان رضوی و اولین شهید شهرستان کلات است.