زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا زمینه‌ساز ظهور است
زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا زمينه‌ساز ظهور است
امام جمعه شهرستان سبزوار؛

زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا زمینه‌ساز ظهور است

حجت الاسلام و المسلمين مقيسه با بيان اينکه اربعين دايره نوراني ولايت را در دنيا گسترده‌تر مي‌کند، گفت: زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا زمينه‌ساز ظهور است.
شناسه خبر : 30746 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین مقیسه، استاد حوزه و امام جمعه سبزوار در وبینار ویژه اربعین حسینی ، با اشاره به اهمیت راهپیمائی اربعین و زنده نگه داشتن درس های عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام گفت : راهپیمائی عظیم اربعین دائره نورانی ولایت را در دنیا گسترده تر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مقیسه با بیان علل قیام امام حسین(ع) افزود : جامعه آن روز به چنان انحطاطی رسده بود که دین و احکام و معارف دین  را از بنی امیه و معاویه میگرفتند . و مردم معاویه را جانشین رسول خدا می‌دانستند.

این استاد حوزه تحریف در آیات قرآن ، مبارزه علنی با سنت پیامبر(ص) و از بین بردن اصحاب و یاران رسول خدا را از جمله اقدامات معاویه و بنی امیه برای محو نام رسول الله صلی الله و نابود کردن اسلام برشمرد و گفت: در این شرایط جامعه اسلامی در جهالت و تاریکی فرو رفته بود .

 

حجت السلام مقیسه با اشاره به اهمیت درس گرفتن از این حادثه عظیم تاریخی ، بر اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی و حق مداری تاکید و ابراز امیدواری کرد که این حرکت عظیم راهپیمائی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) باشد.

کلمات کلیدی: اربعين حسيني(ع)