طرح توانمندسازی فرهنگی کانون‌های در حاشیه شهر مقدس مشهد اجرایی می‌شود
طرح توانمندسازي فرهنگي کانون‌هاي در حاشيه شهر مقدس مشهد اجرايي مي‌شود

طرح توانمندسازی فرهنگی کانون‌های در حاشیه شهر مقدس مشهد اجرایی می‌شود

ابدالي تکلو با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد فهما استان خراسان رضوي به منظور استمرار و تقويت فعاليت‌هاي مسجدي، از اجراي طرح توانمندسازي کانون‌هاي مساجد حاشيه شهر مشهد خبر داد.
شناسه خبر : 30807 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، « محمد ابدالی تکلو» امروز پنج شنبه ( 8 مهر) در مراسم افتتاح طرح توانمندسازی فرهنگی کانون های حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: در این طرح بسته های کتاب به ارزش حدود 140 میلیون تومان توسط ارشاد استان خریداری و به وسیله کانون های فرهنگی هنری مساجد بین خانواده های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهر مشهد توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی این طرح را ابتکار سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرسان رضوی دانست و افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر در بحث مسائل فرهنگی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است اما با توجه به پراکندگی و وسعت زیاد حاشیه شهر هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و نیازمند توجه مسئولین است.

 

وی با تاکید بر سرمایه گذاری و تاسیس کتابخانه های بزرگ در حاشیه شهر، گفت: ما در شهری زندگی می کنیم که آسیب های اجتماعی در تمام مناطق شهر بیداد می کند و تنها با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که می توان این آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

 

تکلو در خصوص فواید مطالعه بیان کرد: مهارت مطالعه تمرکز را بالا می برد، موجب کاهش استرس، بهبود تمرکز، کاهش افسردگی، افزایش مهارت اظهار نظر و مهارت تحلیل مسائل مختلف و تمام مواردی که ما در جامعه با آنها سرو کار داریم، می شود و اگر جوان و نوجوان ما بتواند مسائل را با مطالعاتی که داشته به خوبی تحلیل کند، در هر دامی گرفتار نمی شود.

 

وی با بیان اینکه اگر چه فرهنگ مطالعه ما خیلی بهبود پیدا کرده است اما کافی نیست، افزود: اکنون در جامعه ما «مطالعه ساندویچی» یا همان گرفتن اطلاعات از فضای مجازی صورت می گیرد اما باید دید این به اصطلاح «مطالعه ساندویچی» منجر به کاهش افسردگی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود و تنها این مطالعه کافی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی یکی از اهداف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد را افزایش تمرکز نوجوان و جوان با مطالعه دانست و تصریح کرد: کانون های مساجد در هزار و دویست مسجد استان کتابخانه تاسیس کرده است و بر اساس برنامه ریزی ها سعی در گسترش این کتابخانه ها هستیم تا سهمی در فرهنگ سازی مطالعه داشته باشیم.

 

وی در خصوص کتابهای خریداری شده بیان کرد: این کتابها که بروز و جدید هستند برای خردسالان، کودکان و نوجوانان تهیه شده است و توسط مدیر کانون به صورت امانت طی دو یا سه سال آینده در اختیار خانواده ها قرار داده خواهد شد.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد