مروری بر نقش‌آفرینی کانون عاشورا/از راه‌اندازی کافه کتاب تا همراهی در حل مشکلات اجتماعی
مروري بر نقش‌آفريني کانون عاشورا/از راه‌اندازي کافه کتاب تا همراهي در حل مشکلات اجتماعي

مروری بر نقش‌آفرینی کانون عاشورا/از راه‌اندازی کافه کتاب تا همراهی در حل مشکلات اجتماعی

حجت الاسلام صداقت با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري عاشورا گفت: راه‌اندازي کافه کتاب به منظور ترويج فرهنگ مطالعه و نقش‌آفريني در حل مشکلات اجتماعي محله از جمله مهمترين اقدامات اعضاي اين کانون است.
شناسه خبر : 30809 تاریخ انتشار : ۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، حجت الاسلام « سید محمد کمال صداقت » امروز پنج شنبه ( 8 مهر) در مراسم افتتاح طرح توانمندسازی  فرهنگی کانون های حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: رویکرد کانون فرهنگی هنری عاشورا  در مسجد امام رضا (ع) امام محور است و به عبارتی در این مسجد مسئول کانون، مسول بسیج هیئت امنا، مسئول شورای حل اختلاف و مرکز نیکوکاری امام مسجد است و از جانب امام مسجد به بخش های مختلف تفویض اختیار می شود.

 

مدیر کانون عاشورای مشهد با بیان اینکه رویکرد امام محور بودن موجب شده تا مسجد یکپارچه ای را شاهد باشیم که در راستای اهداف انقلاب، اسلام و مکتب اهل بیت (ع) گام برمی دارد؛ افزود: با نگاه خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد  این برنامه در کانون فرهنگی هنری عاشورا پیاده و مسئولیت کانون فرهنگی به امام جماعت واگذار شد.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های کانون به واسطه یکپارچه بودن موجب شده تا مسجد امام رضا (ع) کانون فرهنگی هنری عاشورا ، پایگاه بسیج شهید نامجو ، مرکز نیکوکاری، طب سنتی، مرکز ترک اعتیاد، شورای حل اختلاف باشد و همه این ها در ذیل یک برنامه واحد و مشخص فعالیت می کنند و هیچ قسمیت با بخش دیگری تضاد و تعارض ندارد.

 

حجت الاسلام صداقت گفت: علاوه بر مباحث دینی مردم، مسجد باید به گونه ای سیاست گذاری کند که مردم برای تامین نیازهای مادی خود به مسجد مراجعه کنند. مسجد جهادی امام رضا (ع) مرکزی برای ترک اعتیاد و مشاوره خانواده و تربیت جوان انقلابی است؛ همچنین از افراد بهبود یافته برای بحث پسماند که در مسجد انجام می شود، استفاده می شود.   

 

وی با بیان اینکه ما به دنبال تبدیل تهدیدها به فرصت هستیم، افزود: مسجد امام رضا (ع) در تمام مواردی که محله احساس نیاز داشته ورود کرده است و توانسته نقش خوبی را ایفا کند به گونه ای که روزانه حدود 100 نفر مراجعه کننده برای موضوعات مورد نیاز خود را دارد.

 

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) بیان کرد: در این مسجد شورای حل اختلاف به صورت رایگان به خانواده ها مشاوره می دهند و در طول یک سال بیش از 390 پرونده  در این شورا بررسی شده که 80 درصد به صلح و سازش منجر شده و یک سوم این پرونده ها بدون رسیدگی در دادگاه حل و فصل شده است.

 

وی گفت: کتاب و کتابخوانی نیز در این مسجد جهادی به صورت کافه مسجد است، در این کافه مسجد نوجوانان ضمن مطالعه کتابها، گپ و گفتی دارند و کتابها به رایگان برای افرادی که می خواهند، داده می شود.

 

حجت الاسلام صداقت کادرسازی  را یکی از موارد مهمی دانست که در مسجد جهادی امام رضا (ع) انجام می شود و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز باید به این مسئله بپردازند.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد