عضو کانونی که 73 عنوان کتاب نوشته است/آرزوی دیدار رهبر را دارم
عضو کانوني که 73 عنوان کتاب نوشته است/آرزوي ديدار رهبر را دارم

عضو کانونی که 73 عنوان کتاب نوشته است/آرزوی دیدار رهبر را دارم

جهانگشته با بيان اينکه آرزوي ديدار رهبر را دارم، گفت: داستان‌هاي من در جرايد و نشريات مختلف در سال متمادي به چاپ رسيده و اکنون نزديک به ۷۳ عنوان کتاب را به چاپ رسانده‌ام.
شناسه خبر : 31077 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

«فاطمه جهانگشته» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، با بیان اینکه اولین علاقه به نویسندگی از کسب رتبه در مسابقه داستان نویسی زلزله رودبار کلید خورد، افزود: در این مسابقه داستانی با عنوان عروسک گمشده داشتم که خوشبختانه حایز رتبه شد و همین باعث شد ارتباط و علاقه ام به نوشتن بیشتر گردد و البته نقش مادرم در حمایت و پشتیبانی از من بی تاثیر نبود.

 

عضو کانون شهید ابوذر غفاری مشهد افزود: اولین کتابم با عنوان «نماز عاشقان» سال۸۴ به چاپ رسید و بخش هایی از کتاب دومم نیز در شب های ماه مبارک رمضان ۸۵ در برنامه تلویزیونی استان خراسان رضوی به مدت ۱۰ شب ارایه شد.

 

نويسنده مجموعه شش جلدي «قلم‌هاي بهشتي» با بیان اینکه ديدار با رهبر معظم انقلاب آرزوي من است و دوست دارم زمينه اين حضور براي من فراهم شود، گفت: داستان های من در روزنامه های قدس، خراسان، پرتو سخن، آوای بیرجند، آوای قوچان و جمهوری اسلامی در ستون های مختلفی در سال متمادی به چاپ رسیده و الان نزدیک به ۷۳ عنوان کتاب دارم که ۳۳عنوان پیرامون مباحث پژوهشی در خصوص اسناد و وصایا شهدا است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص شهید و شهادت حرف برای گفتن زیاد است به نقش پررنگ زنان در ۸سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: من همیشه نقش پررنگ زنان را در خاطره نگاری جنگ دیده ام؛ فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی زنان همواره باعث افتخار و سرافرازی این ملت و کشور بوده است.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه شاندیز مشهد با تاکید بر اینکه زنها نقش پررنگ و کلیدی در جنگ داشتند، اگر آنها از فرزند و همسر خود نمی گذشتند، امروز اصلا خاطرات جنگ رقم نمی خورد، اظهارکرد:امروز نوجوانان و جوانان درگیر دغدغه های فضای مجازی شده اند و متاسفانه امروز کتابخوان ها کم شده اند و معدود کسانی که برگ های کاهی کتاب را ورق می زنند بسیار کمذنگ شده اند، من همیشه به عزیزانم می گویم لمس و ورق زدن کتاب معجزه می کند و خودش مسیر کتابخوانی را باز می نماید.

 

جهانگشته با گلایه از وضعیت مافاوای کتاب در مشهد افزود: بنده ارادات خاصی به شهدا دارم و با وجود اینکه این سالها مافیای کتاب در مشهد را از نزدیک لمس نموده ام، قلمم را برای شهدا کنار نگذاشته ام و هنوز هم به نام و برای آنها می نویسم و امیدوارم روزی برسد که این سیاه بازی ها در مشهد تمام شود.

 

وی با بیان اینکه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا می بایست در مدارس نیز برگزار شود افزود: امروز بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و افراد تاثیر گذار در جنگ از میان ما رفته اند و کمتر از جنگ و خاطرات آن برای فرزندانمان روایت می شود.

 

عضو کانون شهید ابوذر غفاری مشهد ادامه داد: هفته دفاع مقدس و دهه فجر بزرگترین ایام برای ما است و باید از این فرصت ها برای پیوند زدن نسل های جدید با انقلاب استفاده نماییم ولی مدارس، شورای شهر و ارگان های مسئول ما دیگر آن شور و حال انقلابی را ندارند و در این ایام کمتر برنامه دارند و باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد