میزبانی ستاد فهما استان خراسان رضوی از 87 متسابق
ميزباني ستاد فهما استان خراسان رضوي از 87 متسابق
همزمان با برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآنی مدهامتان صورت می‌پذیرد؛

میزبانی ستاد فهما استان خراسان رضوی از 87 متسابق

ابدالي تکلو از حضور 87 نفر از متسباقان مرحله کشوري چهاردهمين دوره مسابقات مدهامّتان در مشهد مقدس به ميزباني ستاد فهما استان خراسان رضوي خبر داد.
شناسه خبر : 31249 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، «محمد ابدالی تکلو» امروز دوشنبه (۲۶ مهر) در نشست خبری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت، بیان کرد: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان فردا سه شنبه ۲۷ مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در درالقرآن حرم مطهر رضوی افتتاح می شود و متسابقین در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در مجتمع فرهنگی ولایت به رقابت می پردازند و روز پنج شنبه ۲۹ مهر بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه دبیری این دوره از مسابقات را «مجتبی میرزایی» مدیرکل فرهنگی ستاد فهما عهده دار خواهند بود؛ گفت: در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان حدود ۱۲ هزار ۷۲۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ۹ رشته رشته اذان، تلات نور، قرائت تحقیق، نقاشی آیات، حفظ کل، قرائت ترتیل، نماز، مکبری و حفظ جز ۳۰ آثار خود را در سایت بارگذاری کردند که از این تعداد ۷۲۰ نفر برگزیده و در نهایت ۸۷ نفر برای مسابقات کشوری برگزیده شدند.

 

ابدالی تکلو گفت: بیشترین تعداد شرکت کننده و برگزیده در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به ترتیب از استان های خراسان رضوی، یزد، تهران، گیلان و اصفهان می باشند، در سالهای گذشته مسابقات قرآنی مدهامتان در مرحله کشوری در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۲ سال برگزار میشد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی ما میزبان افراد زیر ۱۶ سال نخواهیم بود و تنها میزبان افراد ۱۶ تا ۳۲ سال خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور ما بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد داریم که از ابن تعداد ۱۸۲۰ کانون در خراسان رضوی است که با کمی فاصله با اصفهان بیشترین تعداد کانون را دارا است و از این تعداد ۴۱۱ کانون در مشهد داریم که تنها در مشهد این تعداد با برخی از استان ها برابری می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: نه تنها کرونا ضربه ای به برنامه های کانون مساجد وارد نکرد بلکه این برنامه ها گسترده تر و حضور قشر جوان ما بیشتر شد به گونه ای که افراد در بحث ضدعفونی معابر، شناسایی افراد مبتلا به کرونا، غربالگری و کمک های مومنانه حضور فعال داشتند.

 

ابدالی تکلو افزود: اعضای فرهنگی کانون مساجد در بحث توزیع گوشت گرم بین نیازمندان در کشور با کمک موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا پیشتاز بوده است و فقط در خراسان رضوی تا الان بیش از ۱۲ هزار بسته گوشت توزیع شده است.

 

وی گفت: در بحث فرهنگی و هنری رشد قابل توجهی داشته ایم و کرونا برای ما به یک فرصت تبدیل شد وی گفت: در دوره های قبل همه می توانستند در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کنند، اما در این دوره تخصصی تر شود تا جوانان بیشتر به سمت کانون های مساجد جذب شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه مدیر مسجد امام جماعت مسجد است؛ افزود: اما این مدیریت درست و به جای خود اعمال نمیشود و‌ امیدواریم به سمتی پیش برویم که محوریت فعالیت های فرهنگی با امام مسجد باشد.

 

ابدالی تکلو وجود کانون فرهنگی هنری مساجد یک بازوی فرهنگی دانست و تصریح کرد: مهمترین برنامه مسجد نماز است اما باید از فضای مسجد برای کار فرهنگی و سربازسازی استفاده کنیم و امیدواریم هر مسجد در آینده یک کانون فرهنگی باشد و در حال حاضر یک سوم مساجد کانون فرهنگی دارند.

کلمات کلیدی: مدهامتان