طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره به همت کانون فرهنگی هنری شهید روحی در خراسان رضوی اجرا می‌شود
طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره به همت کانون فرهنگي هنري شهيد روحي در خراسان رضوي اجرا مي‌شود

طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره به همت کانون فرهنگی هنری شهید روحی در خراسان رضوی اجرا می‌شود

گردهمايي اجراي آموزشي مجريان کشوري طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره با حضور حجت الاسلام و المسلمين حميدرضا ارباب سليماني، مشاور فرهنگي و ديني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
شناسه خبر : 32094 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، گردهمايي اجراي آموزشي مجريان کشوري طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره با حضور حجت الاسلام و المسلمين حميدرضا ارباب سليماني، مشاور فرهنگي و ديني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس شوراي سياستگذاري طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره به همت موسسه فرهنگي هنري شهيد روحي برگزار شد.

اين گردهمايي با حضور حجت الاسلام و المسلمين علي اکبر سبزيان، مديرکل کتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي؛ حجت الاسلام و المسلمين سيدجواد بهشتي، نويسنده حوزه دين؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد علي حسيني يزدي، استاد و مفسر قرآن کريم؛ محمدعلي عظيمي ناظر کشور طرح از استان مازندران و حسين باغگلي، عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد با مشارکت اداره کل کتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي در کتابخانه مرکزي امام خميني(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست «علي اکبر روحي گل خطمي» مدير عامل موسسه فرهنگي هنري شهيد روحي به عنوان دبير برگزاري جلسه گفت: اين سمينار از روز چهارشنبه 12 تا 14 آبان سال 1400 با حضور بالغ بر 40 نفر از مجريان طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره از سراسر کشور برگزار شد. در اين دوره مباحث فضاي تربيتي و فرهنگي جامعه در عصر حاضر توسط حجت الاسلام و المسلمين حميدرضا ارباب سليماني، مشاور فرهنگي و ديني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس شوراي سياستگذاري طرح فرهنگي تربيتي چهره به چهره؛ فضاي تربيت غيررسمي و تفاوت آن با فضاي آموزش رسمي مانند مدارس و ميزان اثرگذاري آن در جامعه توسط حسين باغگلي، عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد، بررسي شباهتهاي دوران علمي امام رضا(ع) با عصر حاضر در حوزه شاگرد پروري، فضاي مناظره و علمي توسط حجت الاسلام و المسلمين سيدجواد بهشتي، نويسنده دين؛ در رابطه با خدمات ترجمه قرآن و مستقل شدن موسسات فرهنگي در بنده دولت و رسيدن به خودکفايي توسط حجت الاسلام و المسلمين سيد علي حسيني يزدي، استاد و مفسر قرآن کريم توسط اساتيد برگزار شد.

روحي افزود: طرح «چهره به چهره» در سال 1380 به ابتکار حجت‌الاسلام و المسلمين محسن قرائتي، رئيس ستاد اقامه نماز کشور در چهار مقطع زماني با 32 ساعت آموزش در استان تهران شروع به کار کرد و در سال 1385 با همکاري دبيرخانه ستاد عالي نظارت بر کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور با برنامه جديد به کار خود ادامه داد تا اين که در سال 86 تمهيدات لازم براي اجراي طرح در 12 استان مرزي فراهم شد.

مديرعامل موسسه فرهنگي هنري شهيد روحي گفت: هدف از اجراي طرح آموزشي «چهره به چهره» برگزاري دوره هاي آموزشي با سرفصل‌هاي تعيين شده در موضوعات مختلف براي پاسخگويي به پرسشها، آموزش رفتارهاي اجتماعي، آموزش سبک زندگي و ... به صورت رو در رو با افراد است.