کانون روستایی که در رویداد فهما خوش درخشید
کانون روستايي که در رويداد فهما خوش درخشيد

کانون روستایی که در رویداد فهما خوش درخشید

کانون فرهنگي هنري حضرت قاسم(ع) جغتاي در استان خراسان رضوي، يکي از کانون‌هاي روستايي است که در عرصه‌هاي مختلف فعاليت داشته و عملکردي درخشان داشته است.
شناسه خبر : 33682 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۸

«محمد رضا کهنه» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد به دلیل مردمی بودن و بهره گیری از ظرفیت ها در همه عرصه ها تاثیرگذار و زمینه‌ ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند لذا باید از ظرفیت کانون‌ها برای تقویت این مهم بهره برد.

 

مدیر کانون حضرت قاسم (ع) جغتای در ادامه اظهار کرد: کانون حضرت قاسم در روستای ایستگاه آزادوار شهرستان جغتای است، این کانون در اواخر سال 97 افتتاح شد، مدیر کانون که از اهالی روستا بودند اگر چه فعالیت های بسیار خوبی داشتند اما با ایجاد سامانه ایران قوی و عدم برگزاری کلاس های توجیهی کانون ما تنها 2700 امتیاز کسب کرد.

 

وی ادامه داد:در سال 99 نیز با توجه به اینکه ثبت فعالیت ها در سامانه با مشکلاتی مواجه شد، 7500 امتیاز کسب کردیم و در سال جاری من به عنوان مدیر کانون با پاکسازی که انجام شد و شرکت در کلاسهای توجیهی، فعالیت های خوبی را ثبت کردیم و اکنون امتیاز کانون ما 15 هزار امتیاز است.

 

کهنه با بیان اینکه اکثر فعالیت های ما برای سنین کودک و نوجوان تعریف شده است؛ تصریح کرد: برخی از فعالیت های ما در حوزه فرهنگی چون برگزاری کلاس های آموزشی تصویر سازی، کلاس های تقویتی برای کودکان و نوجوان و  کنکوری ها، کلاس های تقویتی ریاضی، ادبیات عرب و زبان انگلیسی می باشد.

 

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات عقیدتی سیاسی با رویکرد بصیرتی، جلسات نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، محفل انس با قرآن، جلسات قرآنی و اجرای تعزیه از دیگر فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و هنری کانون حضرت قاسم (ع) است همچنین در بحث فعالیت های هنری، گروه تعزیه کانون بسیار خوب عمل کرده و در شهرستان های دیگر چون شاهرود اجرا داشته است و در فعالیت های قرآنی ما تاکنون 4 حافظ 7 جزئی و جزء 30 داریم.

 

مدیر کانون حضرت قاسم (ع) جغتای با اشاره به برخی مشکلات برای ثبت فعالیت ها در سامانه؛ گفت: ما اگر فعالیت های قرآنی و مذهبی و ملی داشته باشیم تنها یک برنامه را می توانیم در رواق نور در بخش فعالیت های خودجوش ثبت کنیم و ما بقی برنامه های ما جایی برای ثبت ندارد در حالی که قبلا این فعالیت ها در قالب سی دی به صورت گزارش عملکرد به استان ارسال می شد.

 

وی افزود: در زمینه تجهیزات و ساماندهی به کانون ها باید توجه بیشتری صورت گیرد و یک کارت شناسایی برای اعضای کانون ها و خود مدیران و یک شناسه حقوقی برای افتتاح حسابهایشان در نظر گرفته شود همچنین در بحث تجهیزات نیز با امکانات بسیار کمی روبرو هستیم و به تازگی یک سیستم را دریافت کرده ایم، از لجاظ تجهیزات کتابخانه ای و سیستمی ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

کلمات کلیدی: رويداد ملي فهما