خلاقیت کانون‌های مساجد موجب جذب نوجوان و جوان به مسجد می‌شود
خلاقيت کانون‌هاي مساجد موجب جذب نوجوان و جوان به مسجد مي‌شود
مدیرکانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری مشهد:

خلاقیت کانون‌های مساجد موجب جذب نوجوان و جوان به مسجد می‌شود

کانون ها بايد تلاش کنند تا در زمينه هاي مختلف خلاقيت داشته باشند و به سمت حواشي نروند
شناسه خبر : 36045 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۹

«مهدی احمدیان» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، بیان کرد: کانون ابوذر غفاری بعد از تاسیس آن در سال 88 در زمینه های مختلفی چون هنری های تجسمی، ورزشی، فرهنگی و ... فعالیت داشته است، خانه دیجیتال فرهنگ را ایجاد و گیم نت اسلامی را راه اندازی کرده است و بعد از آن به عنوان دبیر منطقه فعالیت های دیگر کانون ها را رصد می کند.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری مشهد افزود: در طی این سالها کتابخانه خود ارتقا دادیم و از 100 جلد کتاب به 700 جلد کتاب رساندیم، کانون را توسعه دادیم و مهد قرآن با حضور مربی از آیتان قدس رضوی و کلاس های کاراته را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از تیم مجرب بسیاری از برنامه های استانی و کشوری در کانون ما اجرا می شود؛ گفت:  رتبه کانون ما با بیش از 19 هزار امتیاز در کشور  رتبه 11 و در استان و مشهد رتبه یک را آن خود کرده است و در رواق ها، ما در هنرهای تجسمی به عنوان کانون برتر در کشور انتخاب شدیم.

احمدیان در خصوص نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه بیان کرد: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در کشور است، اعضای این کانون‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد می توانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل اینکه در مسجد هستند، می توانند از ظرفیت هیئت امنا، پایگاه بسیج و امام جماعت مسجد در جهت پیشبرد اهداف کانون های مساجد بهره ببرند و این هم افزایی و تعامل موجب می شود سیاست ها و رسالت هایی که برای کانون ها تعریف شده اجرا و عملیاتی شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری مشهد گفت: اگر کانون های فرهنگی هنری مساجد در جایگاه درست خود قرار بگیرند و مدیریت قوی داشته باشندف هیئت امنا، امام جماعت و پایگاه بسیج در مسجد، کانون را کنار نمی زنند بلکه برای تعامل با کانون تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: کانون مساجد در مسجد نقش بسیار موثری دارد اما باید اختیاراتی مثلا تخفیف بلیط استخر و یا مزایایی برای اعضای کانون داشته باشد تا افراد بیشتری را جذب کند؛ همچنین قدرت دادن به کانون توسط کشور و وجود تجهیزات موجب می شود که کانون ها فعالیت هایی داشته باشند که جوانان و نوجوانان و حتی هیئات مذهبی را جذب کند و از کانون خط بگیرند.

احمدیان با بیان اینکه کانون ها به واسطه خلاقیت های خود می توانند موجب اعتلا و رشد کانون شوند و این به شورای هماهنگی در کانون ها برمی گردد؛ گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد با ایجاد رویداد ملی فهما در جذپ حداکثر جوانان بسیار موثر بود و ما توانستیم جوانان زیادی را جذب کانون کنیم و موجب شد کانون خود را مجهز، سامانه هایی را برای خود تعریف و یک سری فرصت هایی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی یک کانون در محله و منطقه خود دیده می شود که توانسته جوانان زیادی را جذب کند لذا کانون ها باید تلاش کنند تا در زمینه های مختلف خلاقیت داشته باشند و به سمت حواشی نروند.

کلمات کلیدی: کانون مسجد