تعامل کانون‌های مساجد با محله و امام جماعت مسجد ضروری است
تعامل کانون‌هاي مساجد با محله و امام جماعت مسجد ضروري است
مدیرکانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار:

تعامل کانون‌های مساجد با محله و امام جماعت مسجد ضروری است

کانون فرهنگي هنري شهيد محمدياني گام هاي موثري در بحث ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برداشته است.
شناسه خبر : 36047 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

«قدرت الله خوشدل» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ؛ بیان کرد: کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی گام های موثری در بحث ترویج فرهنگ شهید و شهادت اعم از برگزاری یادواره ها، کتاب، سرکشی از خانواده شهدا، دیدار با جانبازان، معرفی شهدا به دانش آموران ، جمع آوری دلنوشته برای شهدا، ساخت کلیپ و سرود برای شهدا، دکور و فضاسازی برای یادواره شهدا و فضاسازی مدارس در بحث شهدا در بین جوانان نسل جدید برداشته است.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار افزود: کانون ما در بحث هنری، نمایش، سرود، مستند سازی، تواشیح، فیلمبرداری، میکس، فتوشاپ و مونتاژ فعالیت دارد؛ همچنین در بحث آموزشی کلاس های تقویتی ریاضی، علوم، زبان، عربی از پایه پنجم تا دهم در کانون برگزار می شود.

وی آموزش قرآن برای خانما و آقایان به صورت تخصصی، برگزاری کلاس های ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال، کبدی و دفاع شخصی را از دیگر فعالیت کانون شهید محمدیانی اعلام کرد و گفت: در ایام نوروز در  18 یادمان شهدا جنوب غرب کشور گروه سرود کانون ما اجرا خواهد داشت.

خوشدل در خصوص نقش کانون های مساجد در تقویت و اعتلای فرهنگی عمومی جامعه بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش بسزایی در منطقه خود داشته باشند، کانون های فرهنگی هنری مساجد باید آسیب های منطقه خود زا شناسایی و با کمک شورا، بسیج، امام جماعت و متدینین محل نسبت به رفع آن اقدام کنند و اگر چنین کنند مردم بیشتر به سمت کانون جذب خواهند شد.

وی افزود: مدیران کانون ها باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، اخلاقی ، آموزشی، اقتصادی ایده بدهند، استعدادهای خوب جوانان را جذب کنند، به آنها بها دهند، هر کدام را در قسمتی سازماندهی کنند، پیگیر مسائل آنها باشند و ارتباط بین کانون، خانه و مدرسه را تقویت کنند و حتی کانون برای او نقش خانواده را ایفا کند در این صورت کانون موفقی خواهد بود. 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار اظهار کرد: از ابتدا مساجد سنگر بودند، در دفاع مقدس خانم ها در مسجد لباس می دوختند، کمک های مردمی برای رزمندگان در مسجد جمع آوری می شد، برگزاری نماز جماعت با حضور رزمنده ها برگزار می شد، راهپیمایی ها از مساجد شروع می شد و اکنون نیز باید مساجد را هم ظاهری و هم از نظر باطن آذین بندی کنیم و اعضای کانون از نظر رفتار ، کردار، گفتار و پندار الگو باشند. اینها موجب اعتماد مردم به کانون های فرهنگی هنری مساجد می شود.

وی تصریح کرد: اگر همه کانون ها حسینی کار کنند و در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت کنند و نه بر اساس بخش نامه و ابلاغیه ، موجب رشد و شکوفایی محل خود خواهند شد.

خوشدل اظهار کرد: کانون شهید محمدیانی با پیگیری که داشت توانست نظر شورای شهر را برای نام گذاری دو خیابان به نام دو خلبان شهید سبزوار جلب کند. همچنبن کانون خانواده های جوانانی که جذب کانون مساجد شده اند را از طرق مختلف چون برگزاری کلاس های آموزشی جذب و درگیر کانون می کنیم.

وی با اشاره به سخن حضرت آقا که فرمودند:« کانون های مساجد را تقویت کنید و با تقویت کانون های مساجد کشور، مشکل نخواهد داشت»؛ گفت: دشمن از مسجد می ترسد، هرجا چراغ مسجد خاموش شود دشمن خوشحال می شود لذا ما نباید اجازه دهیم چراغ مسجد خاموش شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار بیان کرد: ما باید در کانون ها نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت کنیم و در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

خوشدل با تاکید بر هم افزایی کانون فرهنگی هنری مساجد با امام جماعت و پایگاه بسیج افزود: متاسفانه برخی کانون ها با محل، امام جماعت، بسیج و هیئت هماهنگ نیستند و اگر این هماهنگی باشد ضعف ها پوشش داده می شود  به اعتقاد بنده کانون ها باید جبهه ای کارکنند و جزیره ای عمل نکنند.

کلمات کلیدی: کانون مسجد