باید الگوی مردمی بودن مسجد را مانند اوایل انقلاب دنبال کنیم
بايد الگوي مردمي بودن مسجد را مانند اوايل انقلاب دنبال کنيم
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی؛

باید الگوی مردمی بودن مسجد را مانند اوایل انقلاب دنبال کنیم

حجت‌الاسلام نيک‌بين، نماينده مردم کاشمر در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با جمعي از مديران کانون‌هاي مساجد اين شهرستان گفت: بايد الگوي مردمي بودن مسجد را مانند اوايل انقلاب دنبال کنيم.
شناسه خبر : 37366 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام «جواد نیک بین» نماینده شهرستان کاشمر با جمعی از مدیران کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی دیدار و گفت وگو کرد.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون های مساجد اظهار کرد: ما همیشه از مسجد به عنوان سنگر یاد کرده ایم که این سنگر بودن چند معنا دارد؛ نخست آنکه برای دفاع ایجاد شده است؛ نکته دیگر اینکه افرادی با محوریت امام جماعت دور یکدیگر جمع می شوند و این رویکرد سبب انسجام و وحدت و هم افزایی خواهد شد.

 

وی خطاب به مدیران کانون های مساجد حاضر در نشست ادامه داد: شما رسالت خطیری بر عهده دارید. مسجد باید محور وحدت و انسجام باشد؛ به یاد داریم که همواره مساجد در روزهای سخت چگونه به عنوان جایگاهی مهم هم در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی که به نحوی می‌توان گفت نطفه انقلاب در مساجد شکل گرفت و نیز در روزهای سخت جنگ چگونه پایگاهی برای پشتیبانی، ایجاد نشاط میان جوانان مومن و انقلابی و حمایت و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی شده بودند.

 

حجت الاسلام نیک بین در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: متاسفانه از ظرفیت فرهنگی مساجد غافل شده ایم و در مواردی شاهد حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد هستیم، در حالی که باید از این ظرفیت عظیم که از آن غافل شدیم استفاده کرده و به صورت علمی دلایل کمرنگ شدن گرایش جوانان به مساجد را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بايد الگوي مردمي بودن مجلس را مانند اوايل انقلاب دنبال کنيم

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیای امروز که استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق فضای مجازی در صددند تا جوانان ما را فریب داده و  خدمات و اقدامات نظام را کمرنگ و بی ارزش نشان داده و از سوی دیگر دوران پیش از انقلاب را در نظر جوانانی که آن زمان را درک نکرده‌اند به گونه‌ای دیگر نشان دهند، درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی ) در عنوان کردن بحث جهاد تبیین را شاهد هستیم.

 

وی در راستای مطالب فوق افزود: مقام معظم رهبری به درستی و با اقدامی هوشمندانه ، مسئله جهاد تبیین را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات روز کشور مطرح کردند؛ همچنین پیش از آن نیز با  بیانیه گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی مسیر را برای ما تبیین و مشخص فرمودند؛ ما نیز باید به عنوان افرادی که دل در گرو این نظام و انقلاب داشته و داریم با استفاده از تمام ظرفیت ها خصوصا ظرفیت مساجد در بحث تشریح و اجرای جهاد تبیین گام برداریم.

 

نماینده شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتی کردن مساجد منجر به آسیب به مساجد می شود؛ البته این موضوع به این معنا نیست که دولت در حمایت از مساجد و همچنین حمایت از کانون های فرهنگی و هنری اقدامی انجام ندهد اما باید همانند اوایل انقلاب، الگوی مردمی بودن مسجد را دنبال کنیم چرا که هر کجا امور را به مردم واگذار کردیم به موفقیت های بزرگی دست یافتیم.

 

این گزارش می افزاید: در ادامه «حامد ناصری» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر به ارایه گزارشی از فعالیت کانون‌ها در سال 1400 و کسب رتبه برتر این شهرستان در سطح استان پرداخت و گفت: با توجه به عملکرد خوب کانونها در سال گذشته انتظار می رود که در آینده کاشمر باز هم بتواند رتبه برتر را در این رویداد کسب کند.

 

وی افزود: با برنامه ریزی و حمایت از کانونها می توانیم شاهد رشد و تعالی برنامه های فرهنگی ، هنری و مذهبی در شهرستان باشیم.

 

گفتنی است نخستین جلسه مدیران کانون های مساجد با هیات امنا و تعدادی از ائمه جماعت مساجد با نماینده شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی بود که به میزبانی کانون فرهنگی هنری «مدافعان حرم» مسجد امام رضا (ع) کاشمر برگزار و هیات امنای این مسجد برگزار شد.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد