مادران و دختران عضو در کانون‌های مساجد مشهد مقدس حرم رضوی را گلباران کردند
مادران و دختران عضو در کانون‌هاي مساجد مشهد مقدس حرم رضوي را گلباران کردند

مادران و دختران عضو در کانون‌های مساجد مشهد مقدس حرم رضوی را گلباران کردند

جشن‌هاي دهه کرامت همزمان با فرارسيدن ميلاد حضرت معصومه (س) و با گلباران حرم مطهر امام رضا (ع) از سوي مادران و دختران عضو در کانون‌هاي مساجد مشهد مقدس آغاز شد.
شناسه خبر : 37922 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی، مراسم گلباران حرم مطهر رضوی امروز صبح 11 خرداد توسط دختران و مادران و به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و با مشارکت آستان قدس و شهرداری مشهد در عرصه میدان شهداء  تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مردم شهر، دسته دسته برای عرض تبریک به امام و ولی نعمت خود سمت میدان شهداء روان شده‌اند، مادران همراه دختران با شاخه گلی یا بیرقی به دست وارد می‌شوند، در این صبح عید، همراه با زمزمه یا حضرت معصومه سلام الله ، ولادت دخت نو قدم موسی بن جعفر(ع) را خدمت امام رئوف تبریک می‌گویند.

بانوی جلیل القدری که مریم آل رسول است و محبوبه خدا، افزون بر این همه، نام و نشانی از مادر اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا(س) دارد. بزرگ بانویی که ائمه معصومین(ع) در عظمت مقام و منزلت‌شان فرموده‌اند که اگر کسی که مرقد او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. این مخدره عالی مقام، کسی است که حق شفاعت دارد و همه شیعیان به شفاعت ایشان اهل بهشت می‌شوند.

کریمه اهل بیت(ع) است و مهربان و با سخاوت. بی‌شک مردمان قدرشناس شهر بهشت، شرح این همه شأن و شوکت حضرت فاطمه معصومه(س) را می‌دانند که در طلب استجابت حاجات با این همه شور و اشتیاق مهمان بارگاه امام هشتم شده‌اند، به خصوص در این دو سالی که دوستداران اهل بیت(ع) کمتر امکان زیارت حرمین شریفین قم و مشهد را به دلیل شرایط کرونا داشتند.

زائران و مجاورین در این صبح ولادت به نیابت از خیل دلدادگان، در بارگاه رضوی دست به دامان کریمه اهل بیت(ع) شدند، صبح ولادت کریمه اهل بیت سلام الله است و آیین گل ‌باران حرم رضوی و تجدید عهد دختران و مادران تمدن ساز با حضرت رضا(ع).

مراسم با اجرای سرود زیبای سلام فرمانده که این روز ها در هر کوی و برزنی شنیده میشود توسط دختران  بهمراه مادران در عرصه میدان شهداء طنین انداز می شود. و صحنه بی نظیری از ارادت و عشق دختران و مادران به ساحت امام زمان را خلق میکند .

جمعی از دختران نوجوان خادمیار رضوی، به میمنت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، با دسته‌ای از شاخه‌های گل بین زائران می‌چرخند و گل هدیه می‌دهند، برخی هم بیرق سبز هدیه می‌کنند که با خط خوش نوشته است: «دخیل بسته دلم به تار و پود ضریحت». انگار حرف دل همه حاضران را می‌زند.

با ندای مجری مراسم، بیرق‎ها در هوای دلگشای میدان شهداء به اهتزار در می‌آیند و همه «لبیک یا فاطمه(س)» سر می‌دهند، صبح عید است همه آمده‌اند تا از دستان دختری از خانواده باب الحوائج برای دنیا و آخرت‌شان سله بگیرند، زبانی به ذکر شفا می‌گردد، دلی به هوای عاقبت به خیری جوانش می‌لزرد و جمعی به نیت تعجیل در فرج دعا گویند.

در ادمه مراسم مداحان با نوای یا حضرت معصومه سلام الله بانوان و دختران را به مسیر راهپیمائی به سمت حرم فرا می خوانند . این مراسم با مولودی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام هر لحظه پرشورتر به سمت حرم ادامه پیدا میکند.

حسن ختام این مراسم معنوی نیز مداحی و مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت در وصف این بانوی باکرامت و اجرای گروه سرود گلدسته های حرم بود.

کلمات کلیدی: دهه کرامت