بچه‌های مسجد خراسان رضوی با شعار مسجد ، شور بندگی ، نشاط زندگی پای کار برنامه‌های اوقات فراغت آمدند
بچه‌هاي مسجد خراسان رضوي با شعار مسجد ، شور بندگي ، نشاط زندگي پاي کار برنامه‌هاي اوقات فراغت آمدند

بچه‌های مسجد خراسان رضوی با شعار مسجد ، شور بندگی ، نشاط زندگی پای کار برنامه‌های اوقات فراغت آمدند

مدير ستحجت الاسلام افکار با بيان اينکه فعاليت هاي اوقات فراغت در استان خراسان رضوي از ۳۱ خرداد ماه شروع و تا ۲۴ شهريور ماه ادامه دارد، گفت: اين فعاليت ها با شعار مسجد شور بندگي، نشاط رندگي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 38432 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۰۶

حجت الاسلام «حسن افکار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی اظهار کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌ های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان ‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: رشد و شکوفایی مساجد از طریق کانون های فرهنگی هنری میسر است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار داشت: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

حجت الاسلام افکار گفت: برنامه‌ های اوقات فراغت با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون‌های مساجد با عنوان «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» و سه شبستان فرهنگ، نوآوری و هنر و در ۱۲ رواق رسانه، همدلی، دانش، کتاب، نور، ترنج، قلم، نمایش، فیلم، سرود، کارآفرینی و فناوری در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی بیان کرد:همه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در برنامه های اوقات فراغت ( بچه های مسجد ) مشارکت داشته باشند، کانون های منتخب و کانون های رابط فهما در شهرستان ها به صورت ویژه و الزامی موظف به اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت ( بچه های مسجد) هستند و ارزیابی این کانون ها توسط ستاد استان در اولویت خواهد بود.

 

وی گفت:در همه برنامه ها امکان اجرای برنامه در فضای مجازی لحاظ شده است لذا در شهرستان های با ممنوعیت ها و محدویت های کرونائی اجرای این برنامه ها الزاما در بستر فضای مجازی خواهد بود، امكان ثبت و درخواست شركت در كلاس ها از طريق سامانه بچه هاي مسجد، ذيل رواق دانش امكان پذير بوده و تا پايان تيرماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام افکار با بیان اینکه فعالیت های اوقات فراغت در استان خراسان رضوی از ۳۱ خرداد ماه شروع و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد با مدارس و مراكز علمي پيرامون كانون به منظور هم افزايي هر چه بيشتر توصيه مي گردد.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت