پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی آماده اجرای چهارمین رویداد ملی فهما
پايتخت فرهنگ و هنر مساجد ايران اسلامي آماده اجراي چهارمين رويداد ملي فهما

پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی آماده اجرای چهارمین رویداد ملی فهما

حجت الاسلام افکار گفت: چهارمين رويداد ملي فهما با هدف شناسايي، به کارگيري و انگيزه بخشي به استعدادهاي فرهنگي هنري در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
شناسه خبر : 38525 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خراسان رضوی: حجت الاسلام «حسن افکار» از آغاز چهارمین رویداد ملی فهما خبر داد و گفت: مسجد محوری از مهمترین رویکردهای این دوره از رویداد ملی فهما در سطح کشور است، رویداد ملی فهما رویدادی رقابتی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با هدف شناسایی و ساماندهی به کارگیری ارتقاء و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی هنری در سطح کشور طراحی و اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: این رویداد با توجه به تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال همانند سال گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف شده که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی با بیان اینکه چهارمین رویداد فهما از ۲۱ خرداد همزمان با میلاد امام رضا(ع) آغاز شد، افزود: در این دوره از رویداد ملی فهما؛ کانون ها با توجه به ظرفیت ها و امکانات خود می توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در رویداد رقابتی فهما انتخاب کنند با این توضیح که یکی از رواق ها باید رواق هنر انتخاب شود.

 

حجت الاسلام افکار نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون‌های مساجد را از اهداف اصلی چهارمین رویداد فهما دانست و اظهار داشت: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال تدوین شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی شاخص های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد فهما برشمرد و افزود: مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، از جمله شاخص های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های ۱۲ گانه است.

 

وی افزود: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند پس از ورود به ناحیه کاربری خود در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir نسبت به انتخاب رواق تخصصی جهت ارزیابی در رویداد فهما اقدام کنند.

 

حجت الاسلام افکار افزود:کانون ها باید تا ۲۷ تیرماه رواق تخصصی فعالیت خودشان را در سامانه انتخاب کنند یعنی کانون هایی که تمایل دارند علاوه بر سرانه عمومی از مزایا و اعتبارات رقابتی رویداد فهما استفاده کنند باید با مراجعه به سامانه، رواق فعالیت تخصصی خود را از بین ۱۲ رواق انتخاب کنند همچنین مهلت بارگذاری فعالیت ها و ارسال آثار در سامانه تا ۲۴ آذرماه سال جاری است.

کلمات کلیدی: فهما