تابستانی متفاوت در خراسان رضوی برای بچه‌های مسجد با شعار مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی
تابستاني متفاوت در خراسان رضوي براي بچه‌هاي مسجد با شعار مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي

تابستانی متفاوت در خراسان رضوی برای بچه‌های مسجد با شعار مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی

حجت‌الاسلام افکار از آغاز دوره اوقات فراغت تابستاني بچه‌هاي مسجد در استان خراسان رضوي خبر داد و گفت: اين ويژه برنامه در طول تابستان و با شعار «مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي» برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 39066 تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۳۵

حجت الاسلام «حسن افکار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی بیان کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌ های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان ‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: رشد و شکوفایی مساجد از طریق کانون های فرهنگی هنری میسر است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار داشت: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

حجت الاسلام افکار گفت: برنامه‌ های اوقات فراغت با موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون‌های مساجد با عنوان «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» و سه شبستان فرهنگ، نوآوری و هنر و در ۱۲ رواق رسانه، همدلی، دانش، کتاب، نور، ترنج، قلم، نمایش، فیلم، سرود، کارآفرینی و فناوری در کانون های مساجد خراسان رضوی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی بیان کرد:همه کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در برنامه های اوقات فراغت ( بچه های مسجد ) مشارکت داشته باشند، کانون های منتخب و کانون های رابط فهما در شهرستان ها به صورت ویژه و الزامی موظف به اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت ( بچه های مسجد) هستند و ارزیابی این کانون ها توسط ستاد استان در اولویت خواهد بود.

 

وی گفت:در همه برنامه ها امکان اجرای برنامه در فضای مجازی لحاظ شده است لذا در شهرستان های با ممنوعیت ها و محدویت های کرونائی اجرای این برنامه ها الزاما در بستر فضای مجازی خواهد بود، امكان ثبت و درخواست شركت در كلاس ها از طريق سامانه بچه هاي مسجد، ذيل رواق دانش امكان پذير بوده و تا پايان تيرماه ادامه خواهد داشت همچنین ۱۳۵ مرکز ویژه فراغتی داریم که ۵۰ مرکز آن در مشهد هستند.

 

حجت الاسلام افکار با بیان اینکه فعالیت های اوقات فراغت در استان خراسان رضوی از ۳۱ خرداد ماه شروع و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد با مدارس و مراكز علمي پيرامون كانون به منظور هم افزايي هر چه بيشتر توصيه مي گردد.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت