ایستگاه‌های مطالعه و دانایی در کانون‌های مساجد خراسان رضوی راه اندازی می شود
ايستگاه‌هاي مطالعه و دانايي در کانون‌هاي مساجد خراسان رضوي راه اندازي مي شود
مدیرکل نهاد کتابخانه های خراسان رضوی

ایستگاه‌های مطالعه و دانایی در کانون‌های مساجد خراسان رضوی راه اندازی می شود

حجت‌الاسلام سبزيان در هم انديشي مديران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي خراسان رضوي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد اين استان از راه اندازي ايستگاه‌هاي مطالعه و دانايي در کانون‌هاي فرهنگي هنري اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 39159 تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی ؛ امروز دوشنبه 20 تیرماه، هم اندیشی مدیران و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل ستاد کانون های مساجد استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سبزیان، با بیان اینکه مساجد همیشه نهاد علم آموزی و دانائی بودند اظهار داشت : کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت های مردمی که در اختیار دارند می توانند در رشد و توسعه فعالیت های کتابخوانی و فرهنگی مطالعه نقش مهی را ایفا کنند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های خراسان رضوی جهاد تبیین را ماموریت مهم امروز فعالان فرهنگی برشمردند و گفتند : هم افزائی مجموعه نهاد کتابخانه ها و ستاد کانون های مساجد مسیر روشنی را برای تعاملات و فعالیت های مشترک آینده ترسیم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سبزیان افزود: حمایت از نویسندگان و مولفان کانونی و مسجدی ، استفاده مشترک از ظرفیت های موجود ، برگزاری رویداد های استانی ، ایجاد ایستگاههای مطالعه و دانائی در کانون های فرهتگی هنری مساجد ، حمایت از کتابخانه های فعال مسجدی از جمله برنامه های این اداره کل در راستای حمایت از توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

همجنین در ادامه حجت الاسلام افکار با بیان گزارشی از فعالیت های کانون ها در حوزه کتاب و کتابخوانی ابراز داشت : 230 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت هستد.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی ضمن تاکید بر نقش کانون های مساجد در محلات و مناطق شهری و روستائی گفت : نگاه ما این است که مسجد باید محور محله باشد و امام جماعت باید به عنوان امام محله به ایفای نقش در محلات بپردازد.

 

حجت الاسلام افکار، شنبه های کتاب و مسابقات کتابخوانی و توزیع تجهیزات کتابخانه ای و اهدای کتاب به کانون های حاشیه شهر مشهد  را از جمله برنامه های ستاد کانون های مساجد استان دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد آمادگی همراهی در مسیر توسعه فرهنگی کتاب و کتابخوانی با اداره کل کتابخانه های استان است.

کلمات کلیدی: رواق کتاب