کانون‌های مساجد برای نقش‌آفرینی در ترویج اندیشه انقلاب اسلامی فعال باشند
کانون‌هاي مساجد براي نقش‌آفريني در ترويج انديشه انقلاب اسلامي فعال باشند
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی؛

کانون‌های مساجد برای نقش‌آفرینی در ترویج اندیشه انقلاب اسلامی فعال باشند

حجت‌الاسلام گنابادي‌نژاد ضمن تقدير از اقدامات کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، نسبت به فعاليت هرچه بيشتر اين مراکز در راستاي نقش‌آفريني در ترويج فرهنگ و انديشه انقلاب اسلامي تاکيد کرد.
شناسه خبر : 39499 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام « حجت گنابادی‌نژاد»، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با حضور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با مدیر و کارشناسان این ستاد دیدار و گفت وگو کرد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد در این دیدار با اشاره به فرازهایی از از زیارت جامعه کبیره، خدمت برای ترویج دین و توسعه معارف را از توفیقات و نعمت الهی برشمرد و افزود : در این میان خدمت به مسجد بی بدیل و بی نظیر است.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: خدمت به مسجد جایگاه متمایزی دارد که به جهت هویت غنی و رسالت وسیع و گسترده در این عرصه مهم و محل اثر بوده است؛ از سوی دیگر هر زمان که مساجد پویا بودند اثر این پویایی را در جامعه مشاهده کرده ایم و هروقت مسجد به انزوا رفت خسارت این امر در جامعه نمایان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عبور از بحران‌های اجتماعی را با فرهنگ مسجد و ظرفیت مساجد مدیریت کردیم، افزود: باید در احیای کارکردهای مسجد در راستای اثرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با تاکید بر اینکه مساجد مسائل و موضوعات متعددی دارد، گفت: باید عرصه فعالیت های فرهنگی مسجدی را فعال کرد و در این حوزه ماموریت های جدی برای کانون های مساجد را تعریف کرد.

 

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را از رویش های انقلاب اسلامی  دانست و افزود : سنگر کانون های فرهنگی هنری مساجد برای نقش آفرینی در ترویج فکر و اندیشه انقلاب اسلامی ایجاد شدند و باید برای پویایی آنها فکر کرد و برنامه داشت.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت نهادها، سازمان ها  و همچنین توانمندی های کانون های مساجد بهره مند شد، تصریح کرد: تکیه صرف بر اعتبارات دولتی چاره ساز نیست و باید جذب جوانان و نوجوانان  به مسجد یکی از اولویت های کانون ها  قرار بگیرد.

 

این گزارش می افزاید: در ادامه در این دیدار حجت الاسلام «حسن افکار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در استان شش‌هزار و 500  مسجد فعال است، افزود : یک هزار و 848 کانون در استان خراسان رضوی در مساجد تاسیس شدند و مشغول فعالیت های فرهنگی هنری هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی در ادامه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها افزود: معرفی مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی در سال 1401  یک اتفاق مهم است که باید ازاین ظرفیت در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد بهره برداری کنیم.

گفتنی است حمایت از فعالیت های کانون های مساجد ، اختصاص اعتبار تجهیز و تعمیر برای کانون های مساجد ، ایجاد اردوگاه ویژه برای کانون ها ازجمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

کلمات کلیدی: ديدار و گفت و گو