باید برای کانون‌های مساجد برنامه عملیاتی تعریف کنیم
بايد براي کانون‌هاي مساجد برنامه عملياتي تعريف کنيم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی؛

باید برای کانون‌های مساجد برنامه عملیاتی تعریف کنیم

حسين زاده با بيان اينکه تحرک ها و جنب و جوش هاي خوبي در کانون هاي مساجد صورت گرفته که جاي قدرداني دارد گفت:
شناسه خبر : 40208 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی، «محمد حسین زاده» در جلسه شورای اداری ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه تحرک ها و جنب و جوش های خوبی در کانون های مساجد صورت گرفته که جای قدردانی دارد گفت: یک سری امکانات ابزارها و فرآیندها ما در اختیار داریم و یک سری شما و اینها در کنار هم موجب رقم خوردن اتفاقات خوب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید برای کانون های مساجد برنامه عملیاتی تعریف کنیم ادامه داد: ما به عنوان ستاد باید فعالیت هایمان صف را به جریان بیندازد یعنی اگر در مسجد اتفاقی افتاد تصمیمات ما درست عمل کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما اگر چند هزار کتابخانه داشته باشیم اما کتابخوان نداشته باشیم و یا بسیج و کانون داشته باشیم اما نوجوان در مسجد نباشد فایده ندارد افزود: کار اصلی ما هماهنگ سازی ظرفیت ها است یعنی باید ظرفیت هایی که در سطح استان وجود دارد را به هم وصل کنیم و از این اتصال رونق در کانون ها ایجاد شود.

 

حسین زاده ابراز کرد: ما اگر نتوانم خوراک سالم در حوزه شنیداری به مخاطبان برسانیم، او به سراغ موسیقی غیر مجاز می رود، باید موسیقی سالم برای او فراهم‌ و برای شنیدن مداحی و سخنرانی دائقه سازی کنیم؛ امروز نوجوان ما چیزهایی می بیند و می شنود که اصلا مناسب نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: نوجوان ما ساعاتی در مدرسه، خانه و بیرون است و اولویت ما باید زمانی باشد که نوجوان و جوان بیرون است که اگر در غیر مسجد باشد آسیب می بیند.

 

وی یاد آور شد: ما مسئول زیست بوم فرهنگی و هنری استان هستم یعنی در این زیست بوم عناصر مختلف فعالی مانند کانون های مساجد، بسیج، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، فضای مجازی، موسسات فرهنگی و هنری، سینمایی، موسیقی، تئاتری و هر آنچه که می توانیم به آن اطلاق فرهنگ و هنر بدهیم، وجود دارد.

کلمات کلیدی: هفته جهاني مسجد