کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی در راستای رفع مسائل شهری
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد ظرفيتي در راستاي رفع مسائل شهري
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد مقدس گفت:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی در راستای رفع مسائل شهری

حجت الاسلام منصوريان گفت: تشکل بودن کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و استقرار و انتصاب آن به مساجد ظرفيتي است که مي‌توان از آن براي رفع مسائل شهري بهره‌مند شد.
شناسه خبر : 40693 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان خراسان رضوی: حجت الاسلام «حسن منصوریان» در حاشیه نشست با اعضای اداری ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی و در گفتگو باستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، بیان کرد: تشکل بودن کانون های فرهنگی هنری مساجد و محل استقرار و انتصاب آن به مساجد به عنوان عنصر هویت بخش شهر امام رضا (ع) برمی گردد، یک ظرفیت است لذا  می توانیم از این دو ظرفیت برای رفع مسائل شهری استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد، به واسطه شبکه بودن، مردمی بودن، دلسوز بودن اعضای آن و تخصص کاری که در زمینه های مختلف دارند، باعث می شود ما اگر بخواهیم منابعی را برای مسائل شهری اختصاص دهیم از این کانون ها استفاده کنیم چرا که این ها آن مسئله را ارزان تر، دغدغه مند تر و با کیفیت بالاتری نسبت به پیمانکار انجام خواهند داد.

وی گفت: ظرفیت های زیادی در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد اما بعد هنری آنها کمتر مورد توجه مسئولین قرار گرفته و ما نیز در این زمینه سهمی برای کانون ها در نظر نمی گرفتیم چون آشنایی کامل نسیت به این بعد نداشتیم اما امروز در این جلسه با این ظرفیت آشنا شدیم که این برای من مسئولیت هایی خواهد داشت تا از این ظرفیت هنری کانون ها استفاده کنم.

حجت الاسلام منصوریان با بیان اینکه شورای شهر وظیفه پشتیبانی و تسهیل گری را نسیت به کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهد داشت؛ تصریح کرد: اما این پشتیبانی و تسهیل گری تا آنجایی خواهد بود که فضاهای مردمی و مستقل بودن کانون ها از بین نرود تا بتوانند برهمان سنت خود پیش بروند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد را به رسمیت می شناسد تا بتوانیم تفاهم نامه ای در این خصوص داشته باشبم.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد