کانون‌های مساجد فرصتی برای سوق دادن نسل جوان به مسیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد فرصتي براي سوق دادن نسل جوان به مسير انقلاب اسلامي محسوب مي‌شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی :

کانون‌های مساجد فرصتی برای سوق دادن نسل جوان به مسیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند

حسين‌زاده، با اشاره به هجمه‌هاي فرهنگي گسترده‌اي که غرب در قالب‌هاي مختلف به ويژه عرصه فضاي مجازي اعمال کرده است، گفت: در اين راستا کانون‌هاي مساجد بايد نسل جوان را به سمت مسير آرمان‌هاي انقلاب اسلامي سوق دهند.
شناسه خبر : 41998 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان رضوی «محمد حسین زاده» در نشست با مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی بیان کرد: طی سالهای 1358 تا 1360 که دوره اوج گیری گروهک ها است، بسیاری از چهره های خدوم و بزرگ انقلاب اسلامی نظیر شهیدان بهشتی، رجایی و ... ترور شدند، اما جمهوری اسلامی با اقتدار از آن دوران عبور کرد و اکنون هیچ چیز نمی تواند این انقلاب را از میان بردارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: در دهه اول انقلاب اسلامی رسانه ها گستردگی امروز را نداشتند، شبکه های رادیویی و تلویزیونی محدودی بود و تا زمان چاپ روزنامه و ارسال آن به نقاظ مختلف کشور، زمان قابل توجهی صرف می شد.

وی ادامه داد: امروز دشمن با امکانات بسیاری که در اختیار دارد و همچنین سرمایه های هنگفت و اجماع جریان آمریکایی انگلیسی و سعودی، به این اتقلاب هجمه وارد می کند و به اعتقاد بنده الان ما در یک نقطه کلیدی و فرصت تاریخی قرار داریم.

حسین زاده بیان کرد: نوجوانان امروز ما در این فضای سنگین رسانه ای، فضای مجازی و بازی های آنلاین که علیه شخصیت های انقلابی طراحی شده است قرار گرفته اند، اما دشمنان با وجود همه این موارد نتوانستند کاری کنند لذا ما در یک فرصت تاریخی قرار گرفتیم که نوجوان و جوان ما در حال پیدا کردن هویت است.

وی افزود: تبیین خوب مسائل و اتفاقات این روزها موجب می شود که بسیاری از افراد متوجه اصل قضیه شوند و از مواضع خود برگردند.

حسین زاده با تاکید بر تشکیل نهاد تخصصی نوجوان در کشور؛ گفت: تمام هم و غم  بسیج امنیت است، اگر کانون های مساجد با بسبج به تفاهم مضاعف برسند که نوجوان را برای تربیت و آموزش در اختیار بسیج قرار گیرد و کانون های مساجد از آنها بهره برداری کند، شاهد تاثیر مثبت و برکات فراوانی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: امروز به دلیل اینکه با پدیده های مختلفی مواجه هستیم باید با برنامه ریزی پیش برویم، لذا استفاده از ظرفیت های دستگاههای دولتی، شهرداری و فضای مجازی در این خصوص موثر خواهد بود.

وی  اظهار کرد: ما ابتدا باید خود به فهم مشترک برسیم و مسئولین استان را به فهم مشترک برسانیم که نیازمند ضرورت تمرکز بر حوزه نوجوان است که اگر این اتفاق بیفتد خود به خود مسائل حل می شود.

 

کلمات کلیدی: کانون های مساجد