گسترش تعامل و همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی
گسترش تعامل و همکاري دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد خراسان رضوي

گسترش تعامل و همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان رضوی

در ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و مسئول دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي، نسبت به گسترش همکاري و تعامل دو جانبه در عرصه‌هاي مختلف تاکيد شد.
شناسه خبر : 42021 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «حسن افکار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بi مناسبت 14 آبانماه با «افشین تحفه گر» مسئول دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام افکار، در این دیدار ضمن تبریک روز شورای فرهنگ عمومی مسئول و پرسنل این شورا ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارند و می توانند در تحقق اهداف و برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان همکاری داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید کانون های مساجد در اقدامات و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی دیده شوند، افزود: عضویت مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها مسیر مناسبی در جهت حضور پررنگ و حمایت از این مجموعه های مردمی خواهد بود.

 

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این جلسه «افشین تحفه گر» با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر مناسبی در راستای ایجاد فرصت حضور مردم در عرصه فعالیت های فرهنگی هنری محسوب می شوند، گفت: بُرِش استانی نقشه مهندسی استان آماده شده است و 167 عنوان برنامه برای اجرا به سازمان ها و نهادهای فرهنگی ابلاغ شده است.

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مساجد پایه و اساس شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: امروز اگر جایی آسیب می بینیم و در حوزه فرهنگ توقیقاتی نداشتیم به خاطر غفلت و بی توجهی به مساجد بوده است.

 

 تحفه گر، در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات این شورا و مصوبات اجرائی در سال 1401 اظهار داشت : 27 شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها تشکیل می شود و آمادگی داریم تا کانون های فرهنگی هنری در این حوزه نقش محوری داشته باشند.