کانون های مساجد پایگاه تربیت جوان و نوجوان انقلابی است
کانون هاي مساجد پايگاه تربيت جوان و نوجوان انقلابي است
فرماندهی نزاجا در شمال شرق کشور؛

کانون های مساجد پایگاه تربیت جوان و نوجوان انقلابی است

آذريان با بيان اينکه فرهنگ انقلاب نشات گرفته از سيره نبوي و ائمه اطهار است، گفت: کانون هاي مساجد پايگاه تربيت جوان و نوجوان انقلابي است.
شناسه خبر : 42342 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی، رضا آذریان، فرمانده نزاجا در شمال شرق کشوردر دومین نشست هم اندیشی اعضای کانون های مساجد با عنوان «قرار همدلی» که با مشارکت بنیاد احسان در کانون فاطمه الزهرا(س) مسجد آیت الله میلانی مشهد برگزار شد ،با بیان اینکه شکرگذار توفیق دیدار با افراد فعال در حوزه فرهنگی و هنری مساجدهستم، بیان کرد: یکی از مباحث بسیار مهم ارتش علاوه بر اینکه مسئولیت برقراری امنیت در مرزها را دارد، در خصوص مسائل معنوی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی و هنری است چون ما ارتش انقلابی هستیم و در به ثمر رسیدن انقلاب نقش آفرینی کردیم لذا باید برای جوانان برنامه داشته باشیم.

فرمانده نزاجا در شمالشرق کشور با بیان اینکه ما اگر یک امیر نظامی هستیم، باید به عنوان فرمانده جنگ نرم نیز باشیم، گفت: باید بعد از شناخت جنگ نرم جوانان را نسبت به جنگ نرم آگاه کنیم که دشمن در کجا و ما در کجا هستیم.

 

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهمی که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش موثری داشته است، مساجد بوده، مساجد از قبل از انقلاب تا الان نقش مهمی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تثبیت انقلاب و کمک به جبهه و پشت جبهه داشته است.

 

آذریان با بیان اینکه در آن زمان جنگ نرم نبود و دشمن هم در آن اندازه نبود که از این طریق ورود پیدا کند، گفت: از اینرو دشمن نیز برای مقابله با انقلاب اسلامی از طریق جنگ سخت ورود پیدا کرد.

 

فرمانده نزاجا در شمالشرق کشور ابراز داشت: هر گاه ما از مسجد فاصله بگیریم آسیب سنگینی را به انقلاب و نظام وارد خواهیم کرد، از اینرو دستگاهها و مجموعه هایی که در مباحث فرهنگی و هنری فعالیت دارند مسئولیت بسیار سنگینی را در این خصوص برعهده دارند، چرا که آگاه کردن جامعه و نسلهای مختلف با توجه به انواع تهدیدها و تفکر دشمن از اینجا شروع می شود.

 

وی بیان کرد: در قبل و بعد از انقلاب مردم با مسجد ارتباط نزدیکی داشتند و دشمن از مساجد و تجمع در مساجد می ترسد، همان گونه که رژیم پهلوی از تحصن مردم در مسجد می ترسید.

 

آذریان با بیان اینکه مسجد انسان را به خدا، قرآن و اهل بیت (ع) متصل و موجب پیروزی بر علیه دشمن می شود، گفت: در این خصوص کانون های فرهنگی مساجد وظیفه سنگینی بر دوش دارند و امروز ما به این جریان نیاز فوری داریم.

 

فرمانده نزاجا در شمالشرق کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین خاطرنشان کرد: در مساجد جهاد تبیین مصداق واقعی خود را نشان می دهد و ما می توانیم به واسطه ماموریت جهادی در مجموعه مدیران فرهنگی و هنری مساجد، کارهای زیادی در این خصوص انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه در تمام ابعاد می توانیم به جهاد تببین بپردازیم، اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر که دشمن افرادی اجیر می کند، در ارتش جمهوری اسلامی یک نفر حتی در جبهه دشمن ‌نبوده است و شکر گزاریم که خدمت گذار جمهوری اسلامی هستم.