شورای اسلامی مشهد مقدس در پروژه‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد مشارکت می‌کند
شوراي اسلامي مشهد مقدس در پروژه‌هاي فرهنگي و هنري کانون هاي مساجد مشارکت مي‌کند
با تکیه بر نگاه مسجدمحوری و محله‌گرا؛

شورای اسلامی مشهد مقدس در پروژه‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد مشارکت می‌کند

ضميري گفت: طرح مسجد محوري با هدف ارتقاي نقش مساجد به عنوان يک عنصر هويت‌ساز در حال پيگيري در شوراي اسلامي مشهد بوده و اين شورا در در پروژه هاي فرهنگي و هنري کانون هاي مساجد مشارکت مي‌کند.
شناسه خبر : 42947 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین «حسن افکار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  با «حمید ضمیری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد دیدار و گفتگو کرد.

 

«حمید ضمیری»  با اشاره به اهمیت و نقش مساجد به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در مرکزیت محله ، گفت : فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد با نگاه مسجد محوری و محله گرائی نوید بخش و امیدآفرین است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر مشهد رویکرد مسجد محوری را دنبال می کند ، بیان کرد : مبنای ما در شورای اسلامی این است که فعالیت هائی را که در مسجد امکان اجرا دارد ، باید در مسجد و با همراهی اهالی محله برگزار شود.

 

وی در ادامه در مورد حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری مسجد محور گفت: ورود کانون های مساجد به مقوله فعالیت های هنری خلاقانه و ارزشمند است و شورای اسلامی مشهد از این نوع فعالیت ها حمایت خواهد کرد.

 

ضمیری افزود: برای تعالی جایگاه و کارکرد مساجد در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی و نقش آفرینی در تربیت نیروی مومن و انقلابی برآمده از نهاد مسجد و فرهنگی دینی و تقویت رویکرد مردم محوری شورای اسلامی شهر مشهد طرح مسجد محوری را دردست بررسی و اجرا دارد.

 

بر پایه این گزارش: در ادامه در این نشست حجت الاسلام و المسلمین افکار، با اشاره به اتخاب و معرفی استان خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی، گفت: مساجد محلی برای جذب و رشد و تعالی استعداد ها در عرصه فرهنگی و هنری است.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان رضوی با بیان اینکه 410 کانون فرهنگی در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت فرهنگی و هنری و ارائه خدمات به مردم در محلات هستند بیان کرد : تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد موجب ارتقاء و پویائی در محلات با رویکردی مسجدی خواهد شد.

کلمات کلیدی: کانون های مساجد