کانون‌های مساجد با طرح‌های چهره به چهره در زمینه جذب نسل جوان فعالیت کنند
کانون‌هاي مساجد با طرح‌هاي چهره به چهره در زمينه جذب نسل جوان فعاليت کنند
استاندار خراسان رضوی؛

کانون‌های مساجد با طرح‌های چهره به چهره در زمینه جذب نسل جوان فعالیت کنند

استاندار خراسان رضوي، با بيان اينکه مساجد و کانون‌‌ها بايد با برنامه‌ريزي دقيق مخاطب جذب کنند، گفت: در راستاي نيل به اين هدف بهره‌برداري از طرح‌هاي چهره به چهره اهميت ويژه‌اي دارد.
شناسه خبر : 43253 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان رضوی، اولین نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 

 استاندارخراسان رضوی در این نشست با تاکید بر اینکه اگر مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی براساس فرهنگ دینی و اسلامی پیگیری شود هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و نگاه ما نیز توجه به این موضوع است ، گفت :مساجد باید با برنامه ریزی بتوانند دیگران را به سوی خود جذب کنند و برای این کار باید در کنار تجربه از ارتباط چهره به چهره نیز بهره برد و تاثیرگذار بود.

 

نظری با اشاره به اقدامات و فعالیت های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: همه گروههای فرهنگی برای فعالیت در مساجد باید با مدیریت امام جماعت به فعالیت خود بپردازند و این موضوع موجب تقویت آن مسجد نیز خواهد شد تا از تمام ظرفیت های فرهنگی برای حل مسایل به خوبی استفاده شود.

 

 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اگر برای انجام کارها به مفاهمه برسیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را متوجه به ظرفیت های درونی و ملی کرده است،افزود : معتقد هستیم برای انجام کارها باید جوشش از درون حرکت‌های انقلابی آغاز شود و بر همین اساس باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا واقعاً توانستیم از همه ظرفیت‌ها برای حل مسایل استفاده کنیم و در عین حال چه مساله را قرار است در اولویت حل کردن قرار دهیم.

 

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط تشکل های فرهنگی هنری بویژه کانون های مساجد در عرصه فرهنگی هنری ابراز داشت : یکی از آفت های مهم در همه عرصه های مدیریتی، نگاه پول محوری است و این که هر اقدامی با این موضوع سنجیده شود و حال آن که دریافت هزینه و پول، ابزار و الزامی است که گاهی نگاه به آن، باعث متوقف شدن کار می شود و تفاوت مدیریت جهادی و اداری نیز در همین نگاه است.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیر اداری منتظر هزینه و بودجه است تا پس از مشخص شدن آن برنامه ریزی کند و حال آن که مدیر جهادی، اول مساله و گره را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن با استفاده از الزامات که یکی از قسمت های آن هزینه و پول است اقدام می‌ کند.

 

بر پایه این گزارش: در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین «حسن افکار» با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در کانون های مساجد خراسان رضوی ، گفت : کانون های مساجد خراسان رضوی همواره در این سال ها درخشان و پیشرو در عرصه فعالیت های مسجدی بوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی  با بیان اینکه 1850 کانون در سطح استان فعالیت می کنند، تصریح کرد: از این تعداد بیشتر کانون ها در روستاها مستقر هستند، ما امیدواریم شبکه گسترده کانون های مساجد که یکی از ظرفیت های فرهنگی در نظام اسلامی هستند با حمایت های مسئولین بیش از پیش تقویت شوند.

 

گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران کانون های فعال مساجد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت خود پرداختند و تقویت کانون های مساجد ، حمایت از فعالیت های ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد ، هماهنگی مجموعه ها و نهادهای فرهنگی برای همکاری با کانون های مساجد از جمله این پیشنهادات بود.