کانون‌های مساجد مساله جهاد تبیین را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند
کانون‌هاي مساجد مساله جهاد تبيين را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

کانون‌های مساجد مساله جهاد تبیین را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند

حجت الاسلام و المسلمين مروي، با اشاره به ظرفيت‌هاي ارزشمند کانون‌هاي مساجد و گستره فعاليت‌هاي فرهنگي که بچه‌هاي مسجد دارند، گفت: کانون‌هاي مساجد مساله جهاد تبيين را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهند.
شناسه خبر : 44407 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان خراسان رضوی ، چهارمین نشست «قرار همدلی» ویژه فعالان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مشهد مقدس با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تالار آئینه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مروی در این نشست که با حضور مدیران، ائمه جماعات و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد مقدس برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رجب و توجه به معنویت این ایام، گفت: ماه مبارک رجب مقدمه ای برای آماده سازی جهت بهره مندی از ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است.

 

تولیت آستان قدس ضوی با اشاره به دشمنی های 44 ساله استکبار جهانی و تلاش های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با وجود همه این فتنه ها و دشمنی ها، مقتدر و استوار در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مروی، با تاکید بر اینکه انقلاب ما از مساجد قوت گرفت و مبداء همه خیزش‌ها و حرکت ها در طول انقلاب اسلامی از مسجد بوده است، افزود: مسجد باید مرکز معنویت و ترویج ارزش های انقلابی و اسلامی و معنوی باشد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه از بهترین و ارزشمندترین ظرفیت های فرهنگی محسوب می شوند.

 

تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در شعار و شعائر پای عهدی که با مردم بسته  محکم و استوار ایستاده است و دشمنی دشمنان نیز به علت همین استقامت برای احیای ارزش های الهی و انسانی است، تصریح کرد: شعارهای انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) و قیام امام حسین (علیه السلام) است .

 

وی ضمن قدر دانی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در کانون های مساجد، با تاکید بر توجه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به نقش ارزشمند و بی بدیل خود؛ افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مأمن نوجوانان و جوانان باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه با بیان چند توصیه به فعالان فرهنگی مساجد، خاطر نشان کرد: توصیه اول این است که حتما در مساجد جهاد تبیین را در اولویت برنامه های فرهنگی هنری خود قرار بدهید و توصیه دوم اینکه نیروهای انقلابی و ارزشی با هم افزائی و همکاری همه اختلافات و مشکلات را از بین ببرند.

همچنین در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» با تاکید بر اینکه  شعار نهضت بازگشت به مساجد یک راهبرد است، افزود: بُرِش ماموریت ما در مساجد باید متمرکز در تربیت نیروهای متعهد و انقلابی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد، ادامه داد: گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور یک فرصت برای ترویج ارزش های انقلابی و اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین خداداده، با بیان اینکه  انقلاب ما متصل به مسجد بود؛ به فرازی از سخنان امام راحل که فرمود: «ما انقلاب کردیم تا مساجد را اداره کنیم»، اشاره و تصریح کرد: مساجد باید محل کار خیر باشد و فعالیت های قرآنی و هنری در مسجد و کانون ها منتج به تربیت هنرمند متعهد و انقلابی شود.

 

 گفتنی است ؛ در این دیدار دو نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه فعالیت های کانون های مساجد و اقدامات فرهنگی هنری پرداختند.