تمثال شهدا برای اولین بار به روش «ترام‌نقطه» به همت کانون فرهنگی هنری «شهدای انقلاب» رونمایی شد
تمثال شهدا براي اولين بار به روش «ترام‌نقطه» به همت کانون فرهنگي هنري «شهداي انقلاب» رونمايي شد
مدیر کانون فرهنگی هنری «شهدای انقلاب» خبر داد:

تمثال شهدا برای اولین بار به روش «ترام‌نقطه» به همت کانون فرهنگی هنری «شهدای انقلاب» رونمایی شد

قريشي، از برگزاري آيين رونمايي از تمثال شهدا به روش ترام‌نقطه، به همت کانون فرهنگي هنري «شهداي انقلاب» خبر داد.
شناسه خبر : 45585 تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان رضوی: «سید امیر قریشی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای انقلاب گناباد از برگزاری آیین رونمایی از تمثال شهدای محله به روش هنری ترام نقطه به همت هنرمندان کانون فرهنگی هنری شهدای انقلاب خبر داد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای انقلاب ادامه داد: در این روش تمثال سه نفر از شهدای شاخص بلوار رسالت و محدوده محله مسجد الغدیر شهرستان گناباد که توسط یکی از دانش آموزان دهه هشتادی عضو کانون شهدای انقلاب تهیه شده بود، رونمایی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای انقلاب گناباد در حاشیه این آیین که همزمان با سالروز بزرگداشت  شهدا برگزار شد، تصریح کرد: همزمان با رونمایی از تمثال شهدای شاخص گناباد قرارگاه آفرینش‌های هنری الغدیر شهرستان، با محوریت کانون شهدای انقلاب هم فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: در این طرح، تمثال شهیدان سید عباس سجادی، غلام عباس فدوی و محمد حسین سالاری سه شهید مدافع سلامت و مدافع امنیت به روش ترام نقطه و یا نقطه نگاری تهیه  شده است.

 

گفتنی است: تکنیک ترام نقطه، روشی برای ترسیم یک نقاشی و یا طراحی است که در آن از کاغذ کالک و قلم راپید  بهره گرفته می شود و به منظور درک بهتر اگر تصویر را از فاصله نزدیک و با استفاده از ذره بین نگاه شود، نقاطی کوچک مشاهده می شود و در واقع این نقاط همچون پیکسل های یک مانیتور کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تصویر نهایی که حاصل این کنار هم بودن و ایجاد شبکه گسترده است را  به وجود می آورد.