نقش کانون‌های فرهنگی هنری در ارتقای کارکردهای مساجد بی‌بدیل است
نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري در ارتقاي کارکردهاي مساجد بي‌بديل است
مدیر حوزه علمیه خراسان :

نقش کانون‌های فرهنگی هنری در ارتقای کارکردهای مساجد بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام و المسلمين خياط، با بيان اينکه نقش مساجد در تمدن اسلامي محوري است، بر ضرورت احياي نقش‌آفريني مساجد تاکيد کرد و گفت: جايگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري در ارتقاي کارکردهاي مساجد بي‌بديل است.
شناسه خبر : 46000 تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان رضوي، حجت الاسلام والمسلمين «حسن افکار» مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي با حجت الاسلام و المسلمين «علي خياط» مدير حوزه علميه خراسان ديدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمين خياط در این دیدار طی سخنانی با بيان اين که نقش مساجد در تمدن اسلامي محوري و کانوني است، گفت: در گذشته شهرسازي بر محوريت و اولويت قبله و مسجد بودهکه متاسفانه با تزريق فرهنگ غربي در زمینه معماری، اين رویکرد کمرنگ شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مسجد در گذشته محل اقامه نماز، مدرس علما، محل رفع تنازعات، برگزاري مجالس عروسي و عزا و... بود اما امروز اين امر و کارکردها کمتر به چشم مي خورد.

حجت الاسلام والمسلمين خياط بر احياي اين نقش آفريني تاکيد کرد و فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را در افزايش اين کارکردها ارزشمند و موثر خواند.

مدير حوزه علميه خراسان داشتن برنامه هاي مناسب و نيروي خلاق و کارآمد براي تاثيرگذاري کانون هاي فرهنگي هنري را مهم عنوان کرد و گفت: فعاليت هاي کانون ها مي بايست متناسب با هر محله و منطقه دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمين خياط به محوريت امام جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: اين حوزه از ظرفيت و توانمندي خوبي برخوردار است که با توجه به نيازمندي هاي کانون هاي مساجد مي توان برنامه ريزي و اقدامات مناسبي را دنبال کرد.

وي از ظرفيت گروه هاي جهادي و فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان با رويکرد و فعاليت هاي مختلف گفت که مي توانند در قالب هاي گوناگون وارد ميدان شده و به کانون هاي مساجد در نقش تمدني و اجتماعي کمک کنند

. در ادامه اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين افکار به ضرورت و اهميت ارتباط با نسل نوجوان و جوان اشاره و ابراز کرد: دستاوردهاي نظام و انقلاب و دشمني استکبار جهاني بايد بيش از پيش براي نسل جوان تبيين شود.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان رضوي ضمن اشاره به فعاليت بيش از 1800 کانون، بر ظرفيت هاي بسزا و شايان توجه حوزه علميه خراسان در اين زمينه اشاره و عنوان کرد: مي بايست از توانمندي اين حوزه در راستاي اهداف متعالي آن استفاده شود.

وی به ظرفيت پذيري مسجد اشاره و براي همکاري و بهره برداري حوزه علميه خراسان از عرصه هاي موجود اعلام آمادگي کرد.

حجت الاسلام و المسلمین افکار به ضرورت و اهميت ارتباط با نسل نوجوان و جوان و استفاده از ظرفيت طلاب آموزش ديده در اين عرصه مهم اشاره و ابراز کرد: دستاوردهاي نظام و انقلاب و دشمني استکبار جهاني بايد بيش از پيش براي نسل جوان تبيين شود.