کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد هستند
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بهترين بستر براي تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد هستند
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مردمی سازی:

کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد هستند

محمدي، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را حلقه اتصال مردم به بدنه حاکميت و نظام دانست.
شناسه خبر : 46256 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگي کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از خراسان رضوی ، جواد محمدي، دستيار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور مردمي سازي دولت به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از کانون فرهنگي هنري عاشورا مشهد در منطقه حاشيه شهر مشهد بازديد کرد.

 

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مردمی سازی دولت با اشاره به ظرفیت های بی نظیر کانون های مساجد ، گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به بدنه مردمی و ارتباط همیشگی که با جامعه دارند می توانند بستر خوبی برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مسجد باشند.

 

وی با بیان اینکه ماموریت های مختلفی که بر عهده دولت است را مجموعه های مردمی میتوانند به بهترین وجه آن را انجام دهند ابراز داشت : در عرصه فرهنگی کانون های مساجد در مردمی سازی این عرصه و کمک به دولت نقش بسیار پررنگ دارندکه باید این نقش تقویت و حمایت شود.

 

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین افکار با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد ، گفت : کانون های مساجد مردمی ترین لایه در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد می توانند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کمک خوبی برای دولت باشند اظهار داشت : مدل های موفق کانون های مساجد را باید در اختیار فعالان فرهنگی و اجتماعی قرار داد.

 

درجریان این بازدید دو ساعته از کانون عاشورا در شهرک شهید باهنر مشهد که جزء مناطق حاشیه شهر مشهد محسوب می شود ، حجت الاسلام صداقت، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ها و مدل اجرائی در مسجد جهادی امام رضا علیه السلام ، گفت : این مسجد با مدل نظام محلی امام وامت اداره می شود.

 

وی با بیان اینکه این مسجد بصورت 24 ساعت به مردم ارائه خدمات می دهد ، گفت : این مسجد در بخش های مختلفی از جمله سلامت ، حل اختلاف ، آموزش و تربیت و مباحث آسیب های اجتماعی ورود  کرده است و تا امروز بیش از 700 پرونده در شورای حل اختلاف این مسجد رسیدگی شده است که بیش از 80 درصد این پرونده ها به صلح و سازش ختم شده است.

 

گفتنی است مسجد امام رضا علیه السلام در شهرک شهید باهنر مشهد به عنوان مسچد جهادی در این منطقه فعالیت میکند.