گامی برای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهر مشهد با طرح توسعه محلات کم برخوردار
گامي براي حمايت از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد حاشيه شهر مشهد با طرح توسعه محلات کم برخوردار
اولین نشست هماهنگی طرح 2020 در مشهد برگزار شد

گامی برای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهر مشهد با طرح توسعه محلات کم برخوردار

حجت‌الاسلام سيد مهدي حسيني گفت: در طرح توسعه محلات کم برخوردار در چشم انداز ۲۰۲۰، کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خط مقدم اين عمليات هستند.
شناسه خبر : 48297 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، اولین نشست هماهنگی طرح توسعه و توانمند سازی محلات کم برخوردار با حضود میلاد اقدمی دبیر کمیته فرهنگی اجتماعی طرح و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشورو به ریاست حجت الاسلم و المسلمین عماد دخانی مدیر کل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور با اشاره به برگزاری این طرح در 2020 محله کم برخوردار در کشور گفت: در طرح توسعه محلات کم برخوردار در چشم انداز ۲۰۲۰، کانون‌های فرهنگی هنری امور مساجد خط مقدم این عملیات هستند.

 

دبیر کارگروه مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه کانون های مساجد در این طرح به عنوان متولی فعالیت های فرهنگی در این محلات انتخاب شدند ، ابراز داشت : تفاهم نامه‌ای دی ماه سال ۱۴۰۱ میان ستاد کانون‌ها و وزارت کشور امضا شد تا با رویکرد ضرورت عدالت محوری، مسجد محوری و محلات کم برخوردار، ستاد توسعه محلات کم برخوردار۲۰۲۰ با توجه به مسائل فرهنگی تشکیل شود.

 

حسینی ادامه داد: استان خراسان رضوی، ۱۳۲محله کم برخوردار و ۱۲۸کانون فرهنگی و هنری در این محلات دارد که نیاز است این مراکز با مشارکت تمامی دستگاه‌ها افزایش یابد.
 


 در این نشست میلاد اقدمی دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی طرح توسعه محلات کم برخوردار۲۰۲۰ با تشریح ابعاد اجرائی این طرح ،اظهار کرد: طرح توسعه با هدف محرومیت زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اتفاقات نادر در سطح کشور است.

 

 دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی طرح توسعه محلات کم برخوردار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اجرایی در مشهد گفت: ارگان‌های مختلف در مشهد برای حمایت و توجه به حاشیه شهر، نقش فعالی دارند اما بسیاری از این اقدامات به صورت موازی در حال انجام است و ما در این طرح تلاش می‌کنیم با مشارکت چهار دستگاه خدمت رسان به محرومان که شامل ستاد فرمان امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) است از موازی‌ کاری جلوگیری کنیم که شیوه نامه اجرایی طرح آماده شده و در حال ابلاغ به دست اندرکاران طرح است.

 

«میلاد اقدمی» گفت : طرح توسعه محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ در سال جدید کار خود را ذیل هفت شاخص فرهنگی اجتماعی، اشتغال، مسکن، تغذیه و سلامت، آموزش، سامانه‌ها و بهداشت و درمان آغاز کرده است که شاخص فرهنگی اجتماعی با مشارکت امور مساجد در حال انجام است.

 

اولین نشست هماهنگی طرح توانمند سازی و توسعه محلا کم برخوردار در دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی و با حضور نمایندگان سازمان‌های بهزیستی، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  با هدف آشنایی بیشتر با طرح توسعه محلات کم برخوردار۲۰۲۰ برگزار شد.

 

گفتنی است ؛ با حضور حجت الاسلام سید مهدی حسینی مدیرکل آموزش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و میلاد اقدمی دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی طرح 2020  و حجت الاسلام حسن افکار مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی از کانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری در محله طبرسی و کانون فرهنگی هنری شهید بابا نظر در محله پنج تن بازدی بعمل آمد.