دوره های «مدرسه تئاتر شبستان» با هدف تقویت ظرفیت هنری کانون های مساجد برگزار می شود
دوره هاي «مدرسه تئاتر شبستان» با هدف تقويت ظرفيت هنري کانون هاي مساجد برگزار مي شود
دبیر نخستین جشنواره تئاتر شبستان:

دوره های «مدرسه تئاتر شبستان» با هدف تقویت ظرفیت هنری کانون های مساجد برگزار می شود

عالم بخش گفت: دوره مدرسه تئاتر شبستان با هدف تقويت تئاتر مساجد و ظرفيت‌هاي هنري کانون ها، ابتدا در ستاد مرکزي برگزار شد و در مرکز شش استان نيز به صورت کارگاهي دو روزه برگزار مي شود.
شناسه خبر : 48878 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، حسین عالم بخش، دبیر نخستین جشنواره تئاتر شبستان، با اشاره به فعالیت خوب مدرسه تئاتر شبستان، گفت: این مدرسه با هدف تقویت ظرفیت‌های هنری و فرهنگی با حضور حجت الاسلام والمسلمین خداداده و برخی از هنرمندان کشور در محل این ستاد در مرکز برگزار شد.

 

دبیر نخستین جشنواره تئاتر شبستان و دبیر مدرسه تئاتر شبستان با بیان اینکه ایجاد ظرفیت هنری و استعدادیابی و انگیزه بخشی جزو اهداف این مدرسه است و آن را از جمله وظایف ذاتی برای مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قائل هستیم. اظهار کرد: هنرهای نمایشی شامل بازیگری، کارگردانی، تئاتر عروسکی و نمایشنامه نویسی در فاز اول قرار است در مرکز ۹ استان گیلان، خراسان رضوی، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان، بندرعباس و قشم، فارس و تهران برگزار شود که تاکنون در دو شهر رشت و مشهد این دوره اجرا شده است.

 

مشاور هنری فهما با اشاره به تئاتر معروف سنگلج که توسط کانون قمر بنی هاشم در روستای مرزی بالاسوار در جشنواره تئاتر فجر مقام آورد، بیان کرد: وظیفه تئاتر، در همه جای دنیا ارتقای سبک زندگی است. کار تئاتر مقدس است و ما در مقابل سرمایه ارزشمند زمان و تک تک ثانیه‌های مخاطب مسئولیم.

 

عالم بخش از راه اندازی سامانه فضای مجازی استان‌ها در ستاد مرکزی امور مساجد نیز خبر داد و عنوان کرد: عمر این سامانه یک هفته است و علاوه بر مشاوره به علاقمندان در تمامی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دوره‌های آموزشی نیز در سامانه بارگذاری خواهد شد.

 

این نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: ۲۶هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارد که نمی‌توان در همه آنها از سوی مرکز دوره‌های جداگانه برگزار کرد اما امید به رونق مدرسه شبستان در تمامی کانون‌ها داریم.