پایان دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در مشهد
پايان دوره آموزشي «مدرسه تئاتر شبستان» در مشهد
مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی:

پایان دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» در مشهد

حسن افکار: تئاتر، هنري عالي و مترقي است که با استفاده از ظرفيت کانون‌ها مي‌توان آن را مردمي کرد و اين روند آموزشي و مدرسه گونه ادامه خواهد داشت.
شناسه خبر : 48879 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی و توانمند سازی گروههای نمایشی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حضور اساتید و شرکت کنندگان این دوره برگزار شد.

 

حجت الاسلام افکار با بیان این مطلب که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند بستری برای جذب و بکارگیری افراد علاقمند به هنرهای نمایشی باشد، بیان کرد: نمایش در دهه شصت و ایام جنگ جزو مسجد بود و از این رو قصد داریم گسل ایجاد شده بین جامعه هنری و مسجد را از بین ببریم و این حرکت، اقدامی برای ادامه فعالیت‌های مدرسه تئاتر شبستان خواهد بود‌.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی ادامه داد: تابستان نیز این فرایند با استفاده از اساتید مشهدی در مشهد و در گام بعدی در برخی شهرستان‌های بزرگ استان مانند تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور با هدف ایجاد انگیزه نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی ظرفیت سنجی و شناسایی استعدادهای موجود از اهداف این دوره بیان کرد و افزود :  یکی از مفاهیم مسجد، ایجاد شبکه مردمی و انسانی است که این دوره نیز با این رویکرد بنا نهاده شده است. همانطور که برای بیش از  ۵۰نفر از خانم‌ها که پیش از این در دوره نویسندگی شرکت کردند توسط افراد متخصص بکار گرفته شده و در حال حاضر مشغول بکار هستند.