چهارمین نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی
چهارمين نشست فرهنگي هم انديشي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي
بمناسبت سالروز 19 مهر؛

چهارمین نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی

حجت الاسلام افکار گفت:در طول سال دو روز منسوب به کانون هاي فرهنگي مساجد است، يکي ۱۸ اسفند که سالروز تاسيس ستاد کانون هاست وديگري ۱۹ مهر ماه که سالروز بيانات ويژه مقام معظم رهبري درباره کانون هاست.
شناسه خبر : 52279 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به نقل از خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی که شامگاه چهارشنبه در مسجد ایزدی مشهد برگزار شد اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه قرار همدلی و این نشست هم اندیشی ایجاد فضایی برای تبادل نظر و انتقال تجربیات مدیران و فعالین فرهنگی استان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه شست های قرارهمدلی نیز با هدف انسجام و برای انتقال اندیشه‌های مدیران کانون ها اجرا شده تا در کنار هم بتوانید با بحث و تبادل نظر، تجربیات موفق خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، ابراز داشت :کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ظرفیت در چهارچوب مسجد باید محیطی برای رشد و توانمندسازی و تربیت نیروهای موثر مسجدی در حوزه های فرهنگی و هنری باشد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد  محور همه اتفاقات شهر وروستا و محله است و باید این مسجدمحوری مجدد اتفاقا بیفتد و نقش آفرینی مدیران کانون ها نیز باید در همین راستا باشد، اظهار داشت : امام مسجد صرفا پیش نماز نیست بلکه باید در همه امور تاثیرگذار باشد.

 

در ادامه این جلسه ابتدا چند نفر از مدیران کانون های فعال و موفق استان به ایراد سخن پرداخته و درباره راهبردها و برنامه های عملیاتی موفق خود سخن گفتند. لزوم کادرسازی و تربیت نیرو، دادن نقش و مسوولیت و انگیزه به اعضای کانون؛ استفاده از همه ظرفیت‌های محله و تلاش برای جذب و اصلاح جوانان حتی جوانان و نوجوانان ظاهرا خطاکار محلات و لزوم استعدادیابی در همه رشته ها از جمله نکات مطرح شده توسط مدیران بود.   

 

گفتنی است این نشست بمناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه و اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به میزبانی کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد ایزدی برگزار شد.