باید در همه عرصه های فرهنگی و هنری فکر مسجدی در اولویت قرار بگیرد
بايد در همه عرصه هاي فرهنگي و هنري فکر مسجدي در اولويت قرار بگيرد
آیت الله سید ابوالفضل طباطبائی اشگذری استاد حوزه:

باید در همه عرصه های فرهنگی و هنری فکر مسجدی در اولویت قرار بگیرد

آيت الله طباطبائي اشگذري:مسجد اولين موسسه دين پايه در تاريخ اسلام است که بايد در جامعه اسلامي محور همه فعاليت هاي فرهنگي و هنري باشد.
شناسه خبر : 52874 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی،مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سفری یک روزه به مشهد با آیت الله سید ابوالفضل طباطبائی اشگذری استاد حوزه علمیه مشهد و مبدع و مدرس فقه المسجد با رویکرد نظام مهندسی فرهنگی مسجد دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور باارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های ستاد کانون های مساجد کشور ، ابراز داشت : در دوره جدید فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،تربیت نیروهای در طراز انقلاب در عرصه های مختلف در اولویت قرار گرفته است.

 

«مهدی مقدم» با بیان اینکه در عرصه های فرهنگی و هنری با نگاه تربیت انقلابی و مسجدی ورود کردیم و در جهت تقویت شبکه بزرگ کانون های مساجد اقدامات و برنامه های عملیاتی طراحی کردیم ، اظهار داشت : باید با کمک اساتید و حوزه های علمیه و نخبگان فکری موضوع رابطه هنر و مسجد را مورد بازبینی و بررسی قرار داد.

 

در این نشست آیت الله سید ابوالفضل طباطبائی اشگذری استاد حوزه علمیه مشهد و ندیر موسسه جبل الصبر باید اینکه باید رابطه نظری خود را با مسجد تعریف کنیم ، گفت : پردازش و واکاوی نظریه مسجد و وضوعات مرتبط با مسجد ضروری است.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد با تاکید بر اینکه مسجد اولین موسسه فرهنگی دین پایه در تاریخ اسلام است ، ابراز داشت : برای ورود در عرصه تربیت نیروهای انقلابی و مسجدی در همه عرصه ها بویژه عرصه هنر باید اولویت ها را مشخص کرد.

 

گفتنی است حضرت آیت الله سید ابوالفضل طباطبائی اشگذری نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه و مدیر موسسه جبل  الصبر مشهد و مدرس فقه المسجد با نگاه و رویکرد مهندسی فرهنگی مسجد هستند.