اولین رویداد نوجوانانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با نام «هشتادیوم» در مشهد برگزار شد
اولين رويداد نوجوانانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي با نام «هشتاديوم» در مشهد برگزار شد
با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛

اولین رویداد نوجوانانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با نام «هشتادیوم» در مشهد برگزار شد

مهدي مقدم گفت: با توجه به ظرفيت محدود کانون ها در جذب اعضا؛ بهترين و مطلوب ترين حالت اين است که اين ظرفيت را در خدمت نخبگان محل قرار دهيم تا با تربيت و پرورش آنها، هر کدام تبديل به يک رهبر اجتماعي شده و بتوانند جريان ساز باشند.
شناسه خبر : 52882 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، آئین افتتاحیه اولین رویداد نوجوانانه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با عنوان «هشتادیوم» با حضور مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

 

مهدی مقدم در آیین افتتاح رویداد هشتادیوم که عصر امروز با حضور جمعی ازمدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مشهد برگزار شد اظهارکرد: کانون‌های این استان و به‌خصوص مشهد ظرفیت‌های خوبی در حوزه های تخصصی خود داشته و اینکه هر کدام از رویکرد متناسب با ظرفیت‌های پیرامونی  و توانمندی مدیر و اعضای کانون برای جذب و فعالیت استفاده می‌کنند شایسته تحسین است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ،جدای از فعالیت تخصصی هر کانون باید تربیت به عنوان ستون اصلی و شاکله‌محوری فعالیت کانون‌های مساجد باشد، ابراز داشت :می‌توان از تجربیات و ظرفیت های کانون ها برای رشد و بهره مندی کانون های دیگر از طریق برگزاری تورهای کانون‌گردی و بازدید مدیران از کانون های منتخب یا جلسات هم اندیشی استفاده کرد. 

 

وی تربیت را پایه و اساس تربیت نسل آینده کشور دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم شاهد یک اتفاق خوب در مساجد باشیم باید ابتدا تربیت را محور قرار داده و بعد فعالیت‌های تخصصی فرهنگی، هنری یا مذهبی را حول آن برنامه ریزی کرد. این باعث می شود مدیران کانون‌ها از سردرگمی خارج شوند.

 

وی افزود:فارغ از اینکه جهت گیری غالب یک کانون یا مسجد چیست، بحث تربیت محوری باید به عنوان شاکله اصلی و مبنای عمل کانون‌ها مورد توجه قرار بگیرد. 

 

حجت الاسلام حسن افکار مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان نیز در خصوص رویداد هشتادیوم گفت: این رویداد پس از چند ماه برنامه ریزی، در سه محور هویت بخشی، استعدادیابی و پاسخگویی به نیازها در کانون‌های منتخب استان آغاز به کار کرده است. 

 

وی با بیان اینکه مخاطبین اصلی این رویداد نوجوانان دهه هشتادی دختر و پسر ۹ الی ۱۵ سال هستند افزود: مسابقات ورزشی و فرهنگی، پاتوق های گفتگومحور، برنامه های علمی و آموزشی، بازی، هیجان و فعالیت های متنوع فراوانی در این رویداد برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام افکار،"آینده را، از مسجد می‌سازیم" را شعار این رویداد اعلام کرد و گفت: این رویداد اولین رویداد نوجوانانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی است که در گام اول کانون‌های نوجوان محور در استان برای اجرای این طرح انتخاب شده اند و در گام بعدی در تمامی کانون‌های استان اجرایی خواهد شد. 

 

گفتنی است، در این جلسه بیش از ۴۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد که در حوزه نوجوان فعال‌تر هستند حضور داشتند.

 

در ابتدای جلسه برای انتقال تجربیات و  همچنین هم اندیشی برای برنامه ریزی بهتر در حوزه عملیاتی این رویداد، برخی از مدیران به بیان تجربیات خود پرداخته و رویکردهای خلاقانه هر کانون برای جذب و تثبیت نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت. 

 

استفاده از ظرفیت مدارس و همچنین توجه به نیازهای محل برای جذب و هویت بخشی و دادن انگیزه برای تثبیت از جمله نکات مهم این جلسه بود. 

 

در این نشست برخی از مدیران کانون ها از کمبود امکانات و همچنین از تفکر سنتی غالب بر هیات امنای مساجد و عدم همکاری با مدیران کانون ها که غالبا از جوانان هستند به عنوان چالش های اصلی پیش روی کانون‌ها یاد کردند.