تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی با پلیس
تفاهم‌نامه همکاري بين ستاد کانون‌هاي مساجد خراسان رضوي با پليس
در نشستی مشترک با معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان رضوی بررسی شد؛

تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی با پلیس

نشست مشترک ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي با معاونت فرهنگي و اجتماعي نيروي انتظامي خراسان رضوي با همراهي ساير مديران فرهنگي و حوزه آموزش هاي شهروندي فراجا استان برگزار شد.
شناسه خبر : 53174 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی،نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین حسن افکار، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حمید طهماسبی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی باهمراهی سایر مدیران فرهنگی و حوزه آموزش های شهروندی فراجا استان در محل ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزارشد.

 

حجت الاسلام افکار در این جلسه با اشاره به آمار تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد و ظرفیت های موجود گفت: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان خراسان رضوی وجود دارد که حدود هزار و ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری در این مساجد فعال است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود: یکی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند اسلامی با استفاده از ظرفیت های مساجد است که در این راستا برگزاری دوره‌ ‌های نویسندگی، سرود، تئاتر و نمایش برای بچه های مسجدی برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به نوجوانان گفت: برای تمرکز بر جذب نسل جدید به خصوص نوجوانان ۱۳ تا۱۸ سال رویدادی تحت عنوان «هشتادیوم» راه اندازی شده که در سه محور هویت بخشی، استعداد یابی و پاسخگویی به نیازها در کانون های منتخب استان در حال اجراست.

 

حجت الاسلام افکار با اشاره به ساختار شبکه ای ایجاد شده برای ارتباط با کانون‌های مساجد تصریح کرد: مشهد به ۱۷ بخش تقسیم شده و ۱۷ رابط از مساجد محوری و کانون‌های فعال داریم که حلقه وصل ما به سایر کانون‌های آن منطقه هستند که هر یک از رابطین با ۲۵ کانون ارتباط دارند. در سطح استان نیز تعداد رابطین ۸۹ نفر است.

 

حجت الاسلام افکار در ادامه به ارایه پیشنهاداتی برای همکاری با نیروی انتظامی پرداخت و گفت: در گام اول برای آشنایی بیشتر نسل جوان پیشنهاد برگزار اردوهای آشنایی با خدمات پلیس را می توان اجرا کرد. 

 

سرهنگ حمید طهماسبی، معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته در جریان اغتشاشات خیابانی شاهد بودیم که نوجوانان بیشترین حضور را در خیابان داشتند و این امر اهمیت کار های تربیتی و فرهنگی برای این نسل را دوچندان می کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی خراسان رضوی گروه های سرود کانون‌های مساجد را ظرفیتی ویژه و کم نظیر دانست و ادامه داد: در اولین گام پیشنهاد می کنم جشنواره سرودی با موضوع شهدای فراجا بین کانون‌های فرهنگی مساجد و همچنین جشنواره ای ویژه دختران کانون‌ها با همین موضوع طراحی واجرا شود. 

 

وی با اشاره به ظرفیت های رسانه ای پلیس استان تصریح کرد: در راستای جهاد تبیین و برای ترویج و بازنشر بهتر تولیدات فرهنگی و هنری و همچنین محتواهای آموزشی ما و همچنین کانون‌های مساجد، ظرفیت های رسانه ای را می توان به اشتراک گذاشته و اثرگذاری بهتری در فضای رسانه ای داشت.

 

سرهنگ طهماسبی عنوان کرد: برای استفاده بهتر ازتوانمندی های اعضای کانون‌ها، کسانی که در رشته های مختلف مانند طراحی و گرافیک یا تدوین و نویسندگی و سایر رشته ها فعالیت دارند و زمان سربازی آنها فرارسیده را به ما معرفی کنید تا با هماهنگی با سازمان نظام وظیفه این عزیزان در معاونت فرهنگی و اجتماعی به کارگیری شده و حتی در صورت علاقه مندی آنها این همکاری در قالب جذب و استخدام هم ادامه یابد.

 

وی اظهار کرد: مجموعه پیشنهادات شما و موارد متعدد دیگری که امکان طرح و اجرا دارد را همکاران بنده در کارگروهی مشترک با ستاد کانون‌های مساجد در چند جلسه احصاء و در قالب یک تفاهم نامه آماده کنند تا انشالله بتوانیم همکاری‌های خوبی را با این مجموعه آغاز کنیم.