فعالان فرهنگی به دنبال ایده‌های نو برای جذب نوجوانان به مسجد باشند
فعالان فرهنگي به دنبال ايده‌هاي نو براي جذب نوجوانان به مسجد باشند
مدیر کانون تخصصی خواهران بنت الهدی مشهد:

فعالان فرهنگی به دنبال ایده‌های نو برای جذب نوجوانان به مسجد باشند

محبوبه قنبرپور:جوان امروز ما دنبال برنامه نو و جديد است و مي توان مباني دين اسلام را با ايده هاي نو به نسل امروز انتقال داد.
شناسه خبر : 53377 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، محبوبه قنبرپور مدیر کانون تخصصی خواهران بنت الهدی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مفلحون با توجه به مشارکت‌ چشمگیر بسیج محلات توانسته فعالیت های خوب و ثمربخشی را داشته باشد و همکاری بسیار خوبی بین کانون و بسیج در حال حاضر وجود دارد.

 

محبوبه قنبرپور مدیر کانون تخصصی بنت الهدی گفت: این کانون برنامه های متعدد تربیتی، فرهنگی، آموزشی و ... به ویژه برای نسل نوجوان و جوان برنامه ریزی و اجرا کرده است که می توان به برگزاری هیئت نوجوانان در پنج شنبه های هر هفته در دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره کرد.

 

وی افزود: این برنامه توانسته میزان جذب نوجوانان را به مسجد افزایش دهد و استقبال خوبی را به همراه داشته است و در حال حاضر ۱۲۰ نوجوان دختر در این هیئت حضور دارند و در آن دانش آموزان مداحی، سخنرانی، قرائت قرآن و سرود فرا می گیرند و در برنامه های این کانون اجرا می کنند.

 

قنبرپور با بیان اینکه این برنامه به صورت ثابت برگزار می شود، به برنامه های دیگر کانون اشاره کرد و گفت: همچنین در روز پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۵ کلاس های حفظ قرآن، خوشنویسی، دور همی دختران، انجام تکالیف درسی با حضور مربیان در محل کانون ویژه نوجوانان برگزار و در ادامه به برنامه هیئت  متصل می شود.

 

قنبرپور با اشاره به برگزاری کلاس های خیاطی ویژه مادران، تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین کلاس هایی کم شدن فاصله نوجوانان و جوانان با مسجد و از بین رفتن دو قطبی ایجاد شده در جامعه است، ما تلاش کردیم فضای مسجد و اخلاق مسجدی ها به گونه ای باشد که این فضا خود جذب کننده آنها به مسجد و کانون باشد که تاکنون توانسته ایم موفق عمل نماییم.

وی اظهار کرد: همین که نوجوان و جوان ما در مسجد حضور و از برنامه های کانون بهره مند شود، ارزشمند است و در این خصوص هیئت امنا همکاری بسیار خوبی داشته اند.

مدیر کانون تخصصی خواهران گفت: فعالان فرهنگی ما برای جذب نوجوان و جوان ما باید با مطالعه کتاب از روش ها و ابتکارات نوآورانه استفاده نمایند و خلاق باشند، جوان امروز ما دنبال برنامه نو و جدید است و می توان مبانی دین اسلام را با ایده های نو به خود نسل امروز داد اگر ما خلاق باشیم و کتاب خوان.

گفتنی است؛ این کانون تخصصی وابسته به کانون فرهنگی هنری مفلحون در انتهای محله سناباد مشهد، روبروی بانک خون واقع شده است.