کانون‌های تخصصی خواهران درکاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنند
کانون‌هاي تخصصي خواهران درکاهش آسيب‌هاي اجتماعي ورود کنند
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی:

کانون‌های تخصصی خواهران درکاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنند

نشست هماهنگي تيم اجرائي اولين رويداد نوجوانه تربيت محور «هشتاديوم» ويژه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان رضوي برگزار شد.
شناسه خبر : 53430 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ، نشست تیم اجرائی اولین رویداد نوجوانانه تربیت محور «هشتادیوم» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح هشتادیوم برنامه ای بسیار خوب با مزیت‌های قابل توجه است که نام با مسما و زیبایی نیز برای آن انتخاب شده است، ابراز داشت : یکی از نیازها مهم امروز، "کار تیمی خوب" است لذا باید روحیه کار گروهی از طریق کانون‌های فرهنگی مساجد و طرح هشتادیوم بین نوجوانان تقویت شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با تاکید بر اینکه مسجدمحوری یکی از رویکردهای مهمی است که اگر نوجوان محوری و جذابیت نیز به آن افزوده شود ثمرات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت، گفت :یکی از مسائل دارای اولویت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب مخاطبین و اعضای جدید است و این موضوع باید به عنوان یک هدف کمی توسط ستاد کانون‌ها به صورت مستمر اجرا و پایش شود.  

 

حجت‌الاسلام گنابادی با بیان اینکه نوع در موضوعات و اهداف و برنامه‌ها در این رویداد خوب است، ولی باید یک موضوع به عنوان محور اصلی انتخاب شده و بقیه حول آن و برای بهبود آن شاخص انتخاب و اجرا شوند، اظهار داشت :سعی کنید بستر میدانی شدن بچه‌ها نیز فراهم شود و آنها در محیط‌هایی غیر از محیط کانون نیز امکان حضور و فعالیت داشته باشند. به عنوان مثال در مسجد به آنها تریبون بدهید تا با مردم در خصوص مسائل روز صحبت کنند .

 

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد همچنین در خصوص طرح همقدم به عنوان پیوست خانواده این طرح نیز گفت: اینکه ارتباط بین نوجوان و خانواده نیز در این رویداد دیده شده نیز قابل تحسین است و یک نکته را نیز بنده توصیه میکنم که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و آن هم عملیات‌های خانوادگی است.

وی ادامه داد: اینکه افراد علاوه برکارهای گروهی، برنامه هایی مانند عیادت از بیماران محله را نیز به همراه خانواده انجام دهند در پیوند میان اعضا و تحکیم بنیان خانواده موثر خواهد بود.  

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام حسن افکار، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز به تشریح علل طراحی این رویداد پرداخت و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که علاوه بر مسایل فرهنگی در کانون‌ها، فضای تربیتی نیز در مساجد تعریف کنیم و این امر نیز نه تنها در مسجد بلکه در همه محله تسری پیدا کند.

 

وی با اشاره به ساختار اجرایی این رویداد گفت: با عنایت به تعدد کانون ها و مشکل ارتباط مستمر با همه، هر ۷ الی ۱۰ کانون در قالب یک کلونی تعریف و توسط یک کانون محوری به عنوان رابط با ستاد راهبری می‌شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد ۲۷ کلونی تشکیل شده و از میان شهرستان ها نیز ۸ شهرستان برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شده اند. برآورد ما در مرحله اول رویداد، جذب ۲۰ الی ۵۰ نوجوان در هر کانون و حدود ۱۰ هزار نفر در کل طرح است.

 

حجت‌الاسلام افکار همچنین طرح همقدم را به عنوان پیوست خانواده رویداد هشتادیوم معرفی کرد و گفت: ارتباط فرزندان با والدین از مسائل مهم در این رویداد است که در قالب یک پیوست مجزا به خصوص برای کانون های تخصصی خواهران برنامه‌ریزی شده است.

 

در ادامه این نشست مدیران ‌کانون‌های منتخب مجری این طرح هر کدام نکاتی را در جهت بهبود این رویداد مطرح کرده و همچنین گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای شروع این طرح در منطقه تحت پوشش خود ارائه دادند.